Avatar billede 0767 Nybegynder
16. september 2008 - 13:19 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Windows XP Professional SP2 DK Recovery CD-ROM

Jeg vil høre om, hvis jeg kører/installerer Windows XP Professional SP2 DK Recovery CD-ROM vil jeg så slette data eller bevares data (email, dokumenter etc)? Laver den kun en reparation/installation oveni tidligere windows installation?

med venlig hilsen
Christian
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2008 - 13:45 #1
Du skal regne med at det forsvinder den bliver bragt tilbage som daden var ny, har den funktionen R i stedet for installer så kan du beholde dine data ved at bruge R.
Avatar billede 0767 Nybegynder
16. september 2008 - 15:14 #2
Jeg fik at vide at Recovery ikke fjernede data???? blot lagde Windows oveni?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. september 2008 - 15:15 #3
Alle de recovery discs jeg (og mine bekendte) har haft, har slettet eksisterende data.
Avatar billede pazau Nybegynder
16. september 2008 - 16:26 #4
En recovery CD fjerner det hele og gendanner computeren fulstdændig som da den var ny. Alle medier bliver slettet.

Det er en gendannelsepunkt i Windows der kun gendanner selve Windows og lader medierne ligge.
Avatar billede 0767 Nybegynder
16. september 2008 - 16:53 #5
Hvor?
Avatar billede kingomand Novice
16. september 2008 - 17:07 #6
Du kan godt reparere xp med cd-rommen. Kun hvis du i reparationen vælger at slette partitionen forsvinder data. Jeg har gjort det massser af gange. Du skal boote fra cd-rom og kører installationen. Du bliver bla. spurgt om serial etc. Det ligner faktisk en ny installering, men filer og drivere bliver ikke slettet. Det er muligt at du lige skal ind i stifinder og genfinde dine dokumenter, de ligger så i en mappe der.Men som udgangspunkt forbliver de i mappen. Men som alt andet med pc'er, husk at tage backup inden.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2008 - 17:22 #7
Det er faktisk det jeg skriver aller først.
Avatar billede kingomand Novice
16. september 2008 - 18:24 #8
ja ok, var lidt hurtig.
Avatar billede 0767 Nybegynder
16. september 2008 - 19:38 #9
OK men den spørger ikke om jeg vil reparere ? Den mulighed er der ikke! Jeg kører med to SATA harddiske! har det betydning?
Avatar billede 0767 Nybegynder
16. september 2008 - 19:46 #10
Hvordan kopieres/flyttes skrivebeskyttede filer?? Hvordan gøres de ikke-skrivebeskyttet? Jeg forsøger at kopiere hele drevet, inden jeg installerer Windows igen, men jeg kan ikke flytte de skrivebeskyttede?!
Avatar billede pazau Nybegynder
16. september 2008 - 19:57 #11
Der er også en anden metode.

Start op fra Windows XP installationsdisken, og vælg at installere Windows på ny. Du skal derimod IKKE slettes partitionen hvor Windows er, men bare installere Windows oven på den.

Så bliver selve systemet geninstalleret men ALT andet forbliver hvor det er. F.eks. Dokumenter, medier, servicepacks, programmer, drivere, mm.
Avatar billede 0767 Nybegynder
16. september 2008 - 20:04 #12
Er det ikke samme metode som nævnt i tidligere indlæg?
Avatar billede pazau Nybegynder
16. september 2008 - 22:25 #13
Nej, for en reparation er noget andet. Her, der reinstallerer du XP uden at noget går tabt.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 06:13 #14
Du H klikker på mappen og vælger egenskaber, for neden kan du fjerne skrivebeskyttelsen, den spørger om det skal gælde for undermapper også og det siger du så ja til.