Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
16. september 2008 - 23:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dvd database, incl. skuespillere, instruktør osv

Jeg er forholdsvis nybegynder (har kun siddet og rodet lidt med det i et par dage xD) til Access, men jeg vil meget gerne lære det, og så har jeg rigtig meget brug for en database til at nummerere/holde styr på mine dvd film, og også instruktører, skuespillere, genre, år, bonusmaterialer, covers, og sikkert nogen flere når jeg når så langt xD
Ved godt det nok er et ret stort projekt, men det skal nok lykkedes på et tidspunkt ;)

Jeg har prøvet at kigge på nogen af de templates der ligger i access 07, men synes der er for mange ting på en gang, til at lære så meget af det.
Så tænkte på om der er nogen her der havde et lille eksempel, som indeholder nogen tabeller, og relationer, og en måde man kan indtaste nye værdier til databasen.
Så vil jeg først og fremmest prøve at rode lidt rundt med det selv, og så skal jeg nok vende tilbage ;)
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
16. september 2008 - 23:55 #1
det må meget gerne indeholde noget der minder om det man har brug for til at have skuespillere linket til en film :)

Håber der er nogen der har lidt overskud til at hjælpe mig lidt igang :)
På forhånd tak, Martin :)
Avatar billede mugs Novice
17. september 2008 - 00:02 #2
Acess templates er gode. Men jeg giver dig ret i, at de er for generelle og jeg fraråder generelt at bruge dem og i stedet strikke en db samme, som passer til netop dit behov.

Jeg har en testdb med vejledning som holder styr på udlån af cd'ere, blot læg din e-mail så sender jeg den. Det er i Access 2000
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
17. september 2008 - 00:21 #3
De virker også gode nok, mente bare at som helt nybegynder er det ikke nemt at sidde og kigge i den for at prøve at lære noget :P

det lyder rigtig godt :D drakedrake (at) hotmail.co.uk
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. september 2008 - 01:29 #4
Kunne du ikke tænke dig et program der gør alt dette automatisk for dig? Og gratis?
Avatar billede mugs Novice
17. september 2008 - 06:08 #5
Det kunne være rart, at gratis programmer gjorde arbejdet - Men det lærer man ikke ret meget af.
Filder sendt.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
17. september 2008 - 11:11 #6
fastwrite: Har flere programmer der kan det, men er ikke godt tilfreds med nogen af dem, så vil gerne have noget jeg kan tilpasse. og som jeg skrev vil jeg gerne lære access ;)

mugs: mange tak, kigger på det når jeg kommer hjem :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. september 2008 - 12:27 #7
Jeg tror ikke du har prøvet www.mymovies.dk - det er da nok det mest geniale program til dette! Hvis du har Windows Media Center - vil det være endnu bedre igen.

men ja, man lærer ikke så meget af det selv.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
19. september 2008 - 19:34 #8
Er du kommet videre?
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
19. september 2008 - 19:38 #9
sorry havde lige glemt jeg havde postet her ;)
må indrømme at det der mymovies, ser meget nice ud, så mange tak for linket :P
men da det ikke rigtigt var mit spørgsmål, så er det mugs der får point ;)
Avatar billede mugs Novice
19. september 2008 - 20:17 #10
Tak for point.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. september 2008 - 15:24 #11
helt i orden fra min side, og ja, Mymovies er MEGET nice, og det er en dansker - Brian Binnerup - så vidt jeg husker - der har lavet det.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
30. september 2008 - 16:16 #12
fastwrite: i mymovies colletion halløjet, kan man ikke gemme eller printe en liste over ens film ?
kan ikke finde det, men det virker mærkeligt hvis man ikke kan :\