Avatar billede bjur Nybegynder
17. september 2008 - 15:55 Der er 3 kommentarer

Problem med reboot/standby/reset

Jeg har et stort problem med min HTPC og kan ikke finde fejlkilden.

Når jeg trykker på reset knappen booter computeren, hvorefter den power off 2 sekunder og tænder så igen.

Samme problem gør sig gældende i Vista, når jeg vækker computeren fra S3. Den tænder et par sekunder, power off og tænder så efterfølgende.

Problemer er så bare efterfølgende, at jeg har sort skærm og mit tastatur (Dinovo Edge) ikke kan få signal og lyser rødt.

Jeg kører med DG45ID motherboard, Kingston ram og Antec 2400 kabinet.

Nogen forslag til hvor fejlen kan ligge?
Jeg kan virkelig ikke se, hvor det går galt.

pft.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 16:03 #1
Hvad er S3 og har du kigget i dine BIOS instillinger?
Avatar billede bjur Nybegynder
17. september 2008 - 16:25 #2
Standby S3 og ja har kigget i BIOS.
Det bør ikke give anledning til det problem med den booter om?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 17:15 #3
Har du prøvet at hive USB kabler ud. Min iTunes Shuffle gav bøvl under opstart fordi bundkortet troede det var en ekstern harddisk (det er det vel også). Bare et forslag.