Avatar billede zjadow Novice
18. september 2008 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MM-Vision bærbar - vista / XP?

Hej drenge.

Jeg er lige startet på universitetet og skal derfor have en bærbar. Jeg har kigget på en NOX fra Zepto, men en fra min klasse har simpelthen så hamrende dårlige erfaringer med den. Han bestilte for 2 mdr siden og har stadig ikke modtaget den, og de svarer ikke på hans mails.

MEN, så var det jeg kiggede på MM-Visions "Vision NB70 notebook 15,4 (GeForce grafik)" (Link: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99600&gruppe=PCnotevision).... Jeg køber selvfølgelig trådløst netkort ved siden af.

Mit spørgsmål er så, kan den kun køre Windows Vista? Eller kan jeg installere Windows XP og få samme ydeevne fra den?

På forhånd tak!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. september 2008 - 14:11 #1
Hvis du har en Xp vil du sagtens kunne installere det ja,bare husk at der ikke medfølger drivere til den.Dem må du selv ud og finde,så undersøg det først men de burde findes derude på nettet.
Avatar billede zjadow Novice
18. september 2008 - 14:17 #2
Hvad mener du med drivere til XP? Er det ikke bare at installere XP, der må da følge drivere med på cd'en ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. september 2008 - 14:38 #3
Jo men de er ikke altid de optimale at bruge,dit grafikkort driver skal feks opdateres.Og normalt ved laptops/notebooks er det firmaerne der sælger dem,der også står for opdatering/udvikling af drivere.Og de udvikler i dette tilfælde nok ikke drivere til xp mere,men man kan ofte finde andre ude på nettet.
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2008 - 14:50 #4
vil det på den anden side ikke være synd at installere xp på en så kraftigt specificeret maskine. Tænker at man i stedet kan tilpasse vista til en egne behov, og slå de mange forskellige funktioner fra eller til efter behov. kan se du kan få en til 748,-

xp er jo efterhånden en bedaget dame, men vista enndu er på vej til at modnes.
Avatar billede zjadow Novice
18. september 2008 - 15:44 #5
Jaaa jeg har bare kun hørt dårlige ting om Vista. Det er måske slet ikke så dårligt?

Af dårlige ting har jeg hørt

- Spørger altid "Er du sikker på, at du vil xxx"
- Er ikke særlig god til at auto-konfigurere netværk, som XP jo er
- Skulle sluge en helvedes masse processer kraft/RAM (Kan ikke huske hvilke af dem det er)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. september 2008 - 16:21 #6
Vista er slet ikke så dårligt som den ry siger,den kræver såmænd bare lidt tilvænning.Og med lidt tilpasning sluger den nu ikke så meget enda.Dit første spørgsmål er hurtigt klaret ved at slå dens UAC fra eller hente et program som tweakuac der får det til at tie stille.
Avatar billede zjadow Novice
18. september 2008 - 17:30 #7
Okay fedt. Jeg bestiller den nu. Mange tak!