Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. september 2008 - 00:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gemme data fra FAT32-disk til NFTS-disk?

Jeg har haft en del problemer med min computer, kan ikke logge på den på nogen måder.
Jeg vil gerne lave en genoprettelse af systemet, men vil gerne have kopieret nogle af de data der ligger på den.
Min egen computer har XP Home Edition og filsystemet er så vidt jeg husker FAT32. Jeg har lånt en computer af en kammerat der har XP Pro med NFTS.

Spørgsmålet er så, om jeg kan sætte min egen harddisk over i den lånte computer og kopiere data til den, hvorefter jeg vil lave en genoprettelse af min egen og føre data tilbage igen.
Det er hovedsaligt mine mail-indstillinger og adresser jeg nødig vil miste.

En anden ting jeg er i tvivl om er, at i manualen står der, at man skal isætte det oprindelige hardware inden genoprettelsen, men jeg har fjernet det analoge modem der fulgte med maskinen og har skiftet CD-brænder/drev og har ikke de gamle længere. Vil det ikke kunne lade sig gøre, at køre genoprettelsen alligevel?
Avatar billede riversen Nybegynder
21. september 2008 - 07:20 #1
1. Ja
2. Det kan jo ikke ske noget ved at prøve ;). Uden at kende til din genoprettelsessoftware vil jeg tro det nok skal fungere. Så længe fx ikke bundkort er skiftet.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. september 2008 - 18:04 #2
okay så er der jo ikke andet for end, at prøve.
Læg svar hvis du vil have dine point.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
31. december 2011 - 10:12 #3
ups, gammelt spørgsmål.
Fik i sin tid løst problemet på anden måde, da jeg købte anden maskine (Mac) og hev HDD´en ud og smed i kabinet og benyttede som ekstern. På den måde fik jeg tilgang til de ting jeg skulle bruge, for matterede HDD´en gennem min Mac (det var ikke muligt gennem en anden Windowsmaskine) og nu spiller den fint som ekstern.
Tillader mig ikke at uddele point, men sig til hvis du vil have.