Avatar billede club-p Nybegynder
21. september 2008 - 07:24 Der er 3 kommentarer

Playstation 2 fra thailand

Hej Eksperter

Jeg er på ferie i thailand og har overvejet at købe en playstation 2 hernede. De siger at den indeholder en chip så jeg kan spille brændte spil (man kan ikke købe maskinen uden denne chip). Det er meningen at jeg vil købe originale spil til den i Danmark men kan jeg gøre det når playstationen er købt i thailand, og kan jeg se danske DVD'er på den når det nu er en playstation fra thailand. Grunden til jeg spørger er fordi jeg har hørt at der er nogle lande koder på DVD'er og playstation spil men mere ved jeg ikke om det - så inden jeg køber maskinen vil jeg bare sikre mig at jeg kan bruge danske spile og DVD på maskinen. Kan jeg det ??

Ps. Er der andet jeg skal havde med i overvejelserne inden jeg køber manskinen ???
Avatar billede pazau Nybegynder
21. september 2008 - 17:34 #1
Du kan kun afspille de fleste danske DVD'er, hvis den Playstastion har landekoden "#2".
Mht. til spil, så skal Playstationen have filformatet "PAL" for at den kan spille PS2 spil her i Danmark.
Avatar billede pazau Nybegynder
21. september 2008 - 17:34 #2
Begge dele står på Playstationens indpakning.
Avatar billede Beach Mester
22. september 2008 - 02:10 #3
Tror også du skal huske på at du meget nemt kan blive knaldet i tolden når du kommer hjem, hvis du forsøger at indføre varer der har kostet mere end 1350,-

Slå mig ikke helt fast på beløbet, men det er under 1400,- dask og kan du ikke dokumentere købet bliver der lavet en vurdering omkring varens pris der i DK ligger noget over grænsen:-(

Problem: Du kommer til at betale skat af dyret og en bøde oven i hatten hvis du ikke proklamere dit køb ved ankomst til DK.

Har flere steder læst at der ikke er koder på PS3 spil men at film kan være et problem hvis du ikke har en skærm der kan vise alle formater.

Har først selv været i kontakt med en PS3 siden 8/9 (knægtens fødselsdagsgave) så er ikke kommet så langt endnu:-)

//Beach