Avatar billede topceres Nybegynder
22. september 2008 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

C5 tabellen specifikation

Hejsa, er der nogen der kan fortælle mig, hvad tabellen "specifikation" i C5 drejer sig om - og om man uden kvaler kan slette indholdet, vi har lidt pladsproblemer (nået loftet)...

På forhånd tak
Avatar billede blacks Mester
22. september 2008 - 11:24 #1
Når databasekapacitet kun koster kr. 1700,- for yderlig 25Mb, så vil jeg ikke begynde og slette noget jeg ikke kender indholdet af.
Avatar billede topceres Nybegynder
22. september 2008 - 11:36 #2
Hmmm, ok, tak for input ... vil nu gerne høre fra nogen, hvis der er nogen der ved noget om den gældende tabel.
Avatar billede Broholm Novice
22. september 2008 - 14:38 #3
Den bliver bla. brugt internt til at styre afmærkning af bilag ved udligninger.

Jeg har dog en mistanke om, at der mangler noget intern oprydning i tabellen, som desværre gør at der bliver efterladt gammel data i den. Men derfra til at sige at du udenvidere kan tømme den, er alligevel et stykke vej. :-) Det kan også være at den oprydning er kommet på plads i en senere version.

Hvad angår oprydning er det heller ikke en tabel, som batter særlig meget - den er kun 112 bytes "bred".

-Broholm
Avatar billede topceres Nybegynder
22. september 2008 - 14:56 #4
Tak for oplysningerne :-) Mht. blacks, så var det lidt akut, der skulle plads til - mere plads er bestilt (og noget mere end 25mb) ;-)
Avatar billede mariaf Juniormester
22. september 2008 - 19:51 #5
Plads er nemmest at hente i notatfelterne. Især hvis der har været kørt med log, som kan fylde ganske meget unødigt. Det er ligesom ret underordnet om en bogføring gik galt i 2003. En anden mulighed er at lave en backup og så slette gamle ordrer eller måske endda gamle år.

Det tager få minutter at få en ny kode, men det tager normalt noget mere at lave sletninger samt eksportere/importere databasen. Kan man selv reducere data og lave eksport/import er det billigste at gøre dette, men skal der en konsulent ud, så er ekstra database generelt billigere.