Avatar billede jossebarnet Nybegynder
22. september 2008 - 11:33 Der er 8 kommentarer

pc vil ikke starte

Hejsa

Jeg har købt en pc hos shg.dk i starten af dette år. Pc´en ville pludselig ikke starte. Når man trykker på knappen sker der ikke noget. Da shg.dk tilsyneladende er gået konkurs og opkøbt i mellemtiden sagde de at der ikke er nogen garanti på længere (kun hvis jeg selv vidste hvor problemet lå, kunne de sende det afsted til producenten) men da jeg ikke har super meget forstand på det kan jeg ikke finde ud af præcis hvor fejlen ligger. Shg vil gerne lave pc´en for min regning, er det rimeligt ??. Jeg føler mig virkelig dårligt behandlet.
Anyway. Er der nogle der har kendskab til et sted i københavn hvor de kan reperare pc´er uden at den skal sendes til langbortistan ??

mvh josse
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2008 - 11:51 #1
Sådan er reglerne desværre.
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. september 2008 - 12:00 #2
www.stratek.dk prøv og spørg. jeg har fået god behandling i ca 7 år. han ligger på frederiksberg.
Avatar billede ini Nybegynder
22. september 2008 - 14:10 #3
Sker der ikke noget overhovedet ? eller summer den lidt ? prøv at beskriv lidt mere :)
Kan være defekt PSU, hvis der ingenting sker overhovedet, eller at knappen ikke er sat til.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. september 2008 - 14:36 #4
Ja en tur på Falkoner allé,der ligger nogle stykker med hård konkurrence.
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
22. september 2008 - 14:47 #5
Nej der sker intet. Ikke engang blæserne kører en omgang. Det eneste tegn på liv er at der er lys i den grønne diode på bundkortet.
Knappen er sat til (efter hvad jeg kan se), og computeren har iøvrigt kørt upåklageligt i ca 6 måneder.
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2008 - 15:04 #6
Kortslut den grønne ledning med en sort på atx-stikken, kører strømforsyningen ikke, er den defekt.
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
24. september 2008 - 10:00 #7
Det forstår jeg ikke. Er ikke sindsygt dygtig til det her :-)
Forstår ikke helt hvordan jeg skal kortslutte ?
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 10:23 #8
Jeg bruger en klips til det, stikker den ene ende i ved den grønne og den anden ende i en vilkorlig sort, starter strømforsyningen, er fejlen ikke der.