Avatar billede line98 Nybegynder
22. september 2008 - 22:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express til outlook 2007

jeg har min gamle pc som har kørt godt med windows xp nu har jeg fået en ny med Vista Business på og outlook 2007 nu ville jeg høre om der var nogen som vidste hvordan man fik sin outlook express email over i den anden outlook 2007.
håber der en som kan hjælpe.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. september 2008 - 00:36 #1
find din gamle PC frem, og læs følgende som er sakset fra Microsoft:

1.    Start Outlook Express.
2.    Klik på Funktioner, og klik derefter på Indstillinger.
3.    Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
4.    I dialogboksen Lagringsplacering skal du kopiere lagringsplaceringen. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:
a.     Placer musemarkøren i den ene ende af boksen under boksen Dit personlige meddelelseslager findes i følgende mappe.
b.     Tryk på og hold venstre museknap nede, og træk derefter musemarkøren hen over boksen Dit personlige meddelelseslager findes i følgende mappe.
c.     Tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen.
5.    Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen.
Trin B: Kopier indholdet i lagringsmappen
1.    Klik på Start, klik på Kør, tryk på CTRL+V, og klik derefter på OK.
2.    Klik på Marker alt i menuen Rediger.
3.    Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet.
Trin C: Opret en sikkerhedskopimappe
1.    Højreklik på et tomt område på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe.
2.    Skriv E-mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER.
Trin D: Indsæt indholdet af lagringsmappen i sikkerhedskopimappen
1.    Dobbeltklik på mappen E-mail-sikkerhedskopi for at åbne den.
2.    Højreklik i mappevinduet E-mail-sikkerhedskopi, og klik derefter på Sæt ind.
Trin 2: Eksporter adressekartoteket til en .csv-fil
Vigtigt! Sørg for at udføre dette trin, hvis du bruger flere identiteter i Outlook Express.

I Microsoft Outlook Express 5.x og Microsoft Outlook Express 6.0 anvendes en .wab-fil (Windows Adressekartotek) til lagring af adressekartoteksdata. De individuelle data for hver identitet lagres i en mappe under brugernavnet i den anvendte .wab-fil.

Den eneste måde at adskille adressekartotekdata for forskellige identiteter er at eksportere dataene til en .csv-fil, mens du er logget på under en bestemt identitet. Hvis .wab-filen bliver adskilt fra identiteterne, kan dataene kun eksporteres samlet. I så fald kan dataene ikke eksporteres mappe for mappe.

Der er en anden grund til at eksportere .wab-filen til en .csv-fil. Hvis .wab-filen ikke eksporteres til en .csv-fil, men deles med Microsoft Outlook, lagres adresserne i de personlige mappefiler (.pst) i Outlook. Når du eksporterer filen til en .csv-fil via menuen Filer i Outlook Express, eksporteres de korrekte kontaktpersoner. Hvis adressekartoteket deles med Outlook, er det dog ikke muligt at eksportere fra adressekartoteket via menuen Filer. Denne indstilling er ikke tilgængelig.

Benyt følgende fremgangsmåde til at eksportere adressekartoteket til en .csv-fil:
1.    Klik på Eksporter i menuen Filer, og klik derefter på Adressekartotek.
2.    Klik på Tekstfil (semikolonseparerede værdier), og klik derefter på Eksporter.
3.    Klik på Gennemse.
4.    Vælg mappen E-mail-sikkerhedskopi, som du oprettede tidligere.
5.    Skriv Sikkerhedskopi af adressekartotek i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem.
6.    Klik på Næste.
7.    Marker afkrydsningsfelterne for de felter, du vil eksportere, og klik derefter på Udfør.
8.    Klik på OK, og klik derefter på Luk.
Trin 3: Eksporter e-mail-kontoen til en fil
1.    Klik på Konti i menuen Funktioner.
2.    På fanen Post skal du klikke på den e-mail-konto, du vil eksportere, og derefter klikke på Eksporter.
3.    Vælg mappen E-mail-sikkerhedskopi på skrivebordet i feltet Gem i, og klik derefter på Gem.
4.    Gentag disse trin for hver e-mail-konto, du vil eksportere.
5.    Klik på Luk.
Trin 4: Eksporter nyhedsgruppekontoen til en fil
1.    Klik på Konti i menuen Funktioner.
2.    På fanen Nyheder skal du klikke på den nyhedskonto, du vil eksportere, og derefter klikke på Eksporter.
3.    Vælg mappen E-mail-sikkerhedskopi på skrivebordet i feltet Gem i, og klik derefter på Gem.
4.    Gentag disse trin for hver nyhedskonto, du vil eksportere.
5.    Klik på Luk.

Tilbage til toppen
Sådan gendannes Outlook Express-elementer
Bemærk! Hvis du vil gendanne elementer, når du bruger flere identiteter i Outlook Express, kan det være nødvendigt at oprette identiteterne igen, før du benytter følgende fremgangsmåde. Gentag hvert trin efter behov for hver identitet.
Trin 1: Importer meddelelserne fra sikkerhedskopimappen
1.    Peg på Importer i menuen Filer, og klik derefter på Meddelelser.
2.    Klik på Microsoft Outlook Express 5 eller Microsoft Outlook Express 6 i feltet Vælg det e-mail-program, der skal importeres fra, og klik derefter på Næste.
3.    Klik på Importer post fra en OE5-lagringsmappe eller Importer post fra en OE6-lagringsmappe, og klik derefter på OK.
4.    Klik på Gennemse, og klik derefter på mappen E-mail-sikkerhedskopi.
5.    Klik på OK, og klik derefter på Næste.
6.    Klik på Alle mapper, klik på Næste, og klik derefter på Udfør.
Trin 2: Importer filen med adressekartoteket
1.    Klik på Importer i menuen Filer , og klik derefter på Andet adressekartotek.
2.    Klik på Tekstfil (semikolonseparerede værdier), og klik derefter på Importer.
3.    Klik på Gennemse.
4.    Vælg mappen E-mail-sikkerhedskopi, klik på filen backup.csv for adressekartoteket, og klik derefter på Åbn.
5.    Klik på Næste, og klik derefter på Udfør.
6.    Klik på OK, og klik derefter på Luk.
Trin 3: Importer filen med e-mail-kontoen
1.    Klik på Konti i menuen Funktioner.
2.    Klik på Importer under fanen Post.
3.    Vælg mappen E-mail-sikkerhedskopi i feltet Søg i.
4.    Klik på den e-mail-konto, der skal importeres, og klik derefter på Åbn.
5.    Gentag disse trin for hver e-mail-konto, du vil importere.
6.    Klik på Luk.
Trin 4: Importer filen med nyhedsgruppekontoen
1.    Klik på Konti i menuen Funktioner.
2.    Klik på Importer under fanen Nyheder.
3.    Vælg mappen E-mail-sikkerhedskopi i feltet Søg i.
4.    Klik på den nyhedskonto, der skal importeres, og klik derefter på Åbn.
5.    Gentag disse trin for hver nyhedskonto, du vil importere.
6.    Klik på Luk.

Tilbage til toppen
Sådan bevares listen over blokerede afsendere og andre postregler
Du finder flere oplysninger om, hvordan du bevarer listen over blokerede afsendere og andre postregler, ved at klikke på følgende artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
276511 (http://support.microsoft.com/kb/276511/) Sådan sikkerhedskopieres og gendannes Outlook Express-listen med blokerede afsendere og andre postregler. Artiklen er evt. på engelsk.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2008 - 00:49 #2
Eller:
Kopier denne mappe fra den gamle pc over på din nye pc, f.eks. på skrivebordet:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Åbn Windows mail på den nye og brug Importer funktionen (Findes i menuen filer) til at importere fra den mappe du lige gemte på skrivebordet.

Åbn Outlook 2007 og brug Import funktionen til at importere fra Windows Mail.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2008 - 22:32 #3
Er du kommet videre?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 06:30 #4
Er problemet løst?
Avatar billede mammi Novice
16. februar 2012 - 17:04 #5
Hejsa Fastwrite.
Jeg har mine wab og dbx filer kopieret over på en harddisk er det samme meget vanskelige ( Smiler ) fremgang.? Har snart prøvet alt som er blevet foreslået herinde, men intet virker....snøøøøøffffttttt.
Takker for alt jeres hårde arbejde for os der ikke kan selv.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. april 2012 - 15:53 #6
Hvad er dit problem? Kan du stadigvæk ikke importere dine mails?