Avatar billede Regmos Praktikant
24. september 2008 - 09:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Defekt "Automatisk afspilning"

Hej.
Min "automatisk Afspilning" virker ikke, hverken for CD,DVD eller
USB-medier. Har prøvet flere fora, foreløbigt uden held og blev
henvist hertil af SpyWareFri.dk. Hele forløbet kan læses her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51293
Jeg håber i kan hjælpe. Det er mit første forsøg hos Eksperten,
og jeg kender ikke jeres pointsystem, så bare ret mig, hvis jeg gør noget forkert.
Mvh. Regmos
Avatar billede milter Ekspert
24. september 2008 - 20:50 #1
Har det virket før, og kan du huske, om du installerede/afinstallerede/ændrede noget på computeren lige før, det holdt op med at virke?

Har du problemer med at åbne filer fra harddisk eller problemer af anden slags?
Avatar billede Regmos Praktikant
24. september 2008 - 21:37 #2
Det har virket, men jeg kan desværre ikke huske, hvornår det præcist holdt op,
så jeg kan ikke kæde det sammen med en speciel handling. Jeg oplever ikke andre
problemer af betydning.
Mvh. Regmos.
Avatar billede milter Ekspert
24. september 2008 - 22:32 #3
Undskyld, der spildte jeg vist lidt tid. Jeg fik lige læst begge dine links ordentligt igennem ;-)

Nu bruger jeg selv XP, så jeg er ikke helt klar over fremgangsmåden i Vista, men mon ikke det er nogenlunde det samme. Prøv at kigge her:

Start > Kør > I vinduet skriver du "services.msc" (uden anførselstegn) > OK > I listen over Tjenester ruller du ned til "Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen" >
Hvad står der under "Status" og "Starttype"?

Den første skulle gerne stå til "Startet", den næste til "Automatisk". Hvis de begge tilsyneladende står korrekt, så prøv at dobbeltklikke linien  med navnet "Hardwaregenkendelse .... > Generelt > Skift "Starttype" til "Deaktiveret" > Anvend > OK > Genstart computeren.

Når du har genstartet, åbner du igen services.msc > Ret "Startype" til "Automatisk" igen > Anvend > OK > Genstart > Se, om det har hjulpet. Prøv med både CD, DVD og USB.
Avatar billede milter Ekspert
24. september 2008 - 22:36 #4
Jeg glemte lige at tilføje, at når du åbner services.msc første gang, så kig hele listen over tjenester igennem og se, om der er nogle med relation til den Nero, du har fjernet. Hvis der er, så deaktiver eller stop dem på samme måde som beskrevet i indlægget ovenfor.
Avatar billede Regmos Praktikant
25. september 2008 - 07:50 #5
Hej igen.
Fremgangsmåden virker også i Vista. Jeg fulgte dine anvisninger to gange, men det havde desværre ingen effekt. Der var heller ikke nogen tjenester med relation til
Nero. Jeg vil vove den påstand, at der ikke er flere spor af Nero i denne computer.
Hvis du har flere forslag, er de meget velkomne.
Mvh. roegm.
(kom lige til at kigge på mit brugernavn)
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2008 - 11:31 #6
Bruger du et Creative lydkort? Nogle af dem kunne (i hvert fald tidligere) lave ravage med autoplay.

Jeg husker ikke nøjagtigt hvordan, man hvis du har et sådan lydkort/chip, så prøv at kigge i indstillingerne for det.
Avatar billede Regmos Praktikant
25. september 2008 - 18:24 #7
Det er desværre heller ikke det. Min computer er en Bærbar HP Pavillion 9685,
monteret med et Realtek High Definition Audio lydkort, og jeg har aldrig pillet
ved indstillingerne, da den faktisk afspiller både lyd og billede super godt.
Mvh roegm.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2008 - 19:41 #8
Jeg har kigget omkring på nettet, og vi er vist ved at være derude, hvor nålen i høstakken er blevet meget lille ;-)

Kender du noget til Systemgendannelse? Hvis ikke, så kig på linket herunder. Kort sagt går det ud på at skrue computerens indstillinger tilbage til et tidligere tidspunkt. Gemte filer og mapper bliver ikke berørt, men programmer, drivere, indstillinger og andet, som er blevet installeret/ændret efter den valgte dato for Systemgendannelse, kan blive berørt/fjernet.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/858e67a9-3803-425b-ab63-86d28be208a71030.mspx

Ud over det kan det også skyldes virus. Hvis du opretter et spørgsmål her på eksperten.dk under kategorien: "Sikkerhed > Virus" med links til alle dine tidligere anstrengelser, så har du måske held der.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2008 - 19:49 #9
.... og dog.

Jeg glemte lige noget, selv om jeg ikke rigtigt tror på, at der er noget at hente der ;-)

Kig i Enhedshåndtering og se, om al hardware ser ud til at virke. Der er lidt om Enhedshåndtering i Vista i linket herunder:

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/8bf5c94f-82e3-4d4e-b176-2aba6b0b0edf1030.mspx
Avatar billede Regmos Praktikant
25. september 2008 - 19:56 #10
Hej milter.
Kender godt systemgendannelse, men kan desværre ikke komme langt nok tilbage.
Jeg har stadig min tråd kørende hos SpyWareFri, så jeg tror jeg overlader evt.
virusundersøgelse til dem. Du skal have mange tak for indsatsen,og hvis du gider
fortælle mig, hvad vi gør med hensyn til point, vil jeg blive glad. Jeg synes
forsøget, må være dem værd.
Mvh. roegm.
Avatar billede Regmos Praktikant
25. september 2008 - 20:04 #11
Vi krydsede vist hinanden.
Der er desværre heller ikke at komme efter i enhedshåndtering.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2008 - 20:49 #12
Tak for tilbudet om point, men, nej tak ;-)

Jeg plejer at holde mig til princippet om, at jeg kun tager point, hvis mine forslag bidrager til at løse problemet, og det har de jo ikke gjort her.

Hvis du har opgivet at få flere brugbare forslag i dette spørgsmål og vil følge den "accepterede" metode her på eksperten.dk, så skriver du nu selv et indlæg, hvor du ude i venstre rubrik klikker på "Svar", før du sender det.

Derefter klikker du igen på dit eget brugernavn ude i venstre rubrik i indlægget med "Svar" > Accepter > Send, og så skulle dine point blive returneret til din egen konto.

På den måde kan alle se, at problemet enten er løst, eller at spørgeren har opgivet at få flere brugbare forslag.

Held og lykke på SpyWareFri :-)
Avatar billede Regmos Praktikant
27. september 2008 - 15:09 #13
Jeg har fået checket for virus og andet godt, og maskinen var helt ren.
Endnu en gang tak for forsøget, og da du ikke vil have nogen point, snupper
jeg dem selv, og lukker her.
Mvh.roegm.
Avatar billede milter Ekspert
27. september 2008 - 20:20 #14
Tak for tilbagemeldingen.

Desværre ser man ikke ret mange brugere her på eksperten.dk med din indstilling til den slags. Jeg holder øje med, om andre skulle finde en løsning på dit problem og vender tilbage, hvis noget relevant skulle dukke op.

Jeg havde selv tidligere det samme problem i XP, men kan desværre ikke huske, hvordan jeg løste det.
Avatar billede Regmos Praktikant
27. september 2008 - 21:22 #15
Lyder godt. Har iøvrigt tidligere idag opgraderet min BullGuard (vers.8.0) til nyeste
version (vers. 8.5), hvilket krævede af- og geninstallation. Det løste problemet for USB-mediernes vedkommende. Så hvis jeg hænger på til version 15, løser det vel alle
mine problemer :)
Avatar billede milter Ekspert
27. september 2008 - 22:22 #16
Måske er du ved at få gaflet dig ind på roden til problemet ;-)

Min egen erfaring er, at opdateringer, især med relation til sikkerhedsprogrammer og -indstillinger, ofte skaber flere problemer, end de løser. Mange af den slags forsøger at beskytte den "uerfarne" PC-bruger mod farer, som den "erfarne" kender og tager sine forholdsregler mod.

Jeg ville ikke blive forbavset, hvis alle dine problemer forsvandt med enten en grundig gennemgang af BullGuards indstillinger eller brug af et andet program.

Jeg har selv med godt resultat forsvaret mig mod "truslerne" de sidste 9 år med den billigste version (som regel 1 til 2 år gammel) af Symantecs antivirusprogrammer og ZoneAlarms gratis firewall.
Avatar billede Regmos Praktikant
28. september 2008 - 08:18 #17
Jeg har også prøvet "autoplay" med al sikkerhed afinstalleret, uden effekt,
så det eneste BG skal have skyld er en ufrivillig reparation. Det er iøvrigt
en meget nem sikkerhedspakke, stort set umulig at indstille forkert. Den kører
sammen med SAS Pro, og har aldrig sluppet noget ind, eller blokeret noget den ikke skulle blokere. Jeg tror jeg lever med problemet, mon ikke løsningen en dag
popper op af sig selv. Nogen gange er det som om Windows gør som Windows selv vil.
Mvh. roegm.
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2008 - 00:23 #18
Et skud mere, som vist ikke har været nævnt endnu.

Har du prøvet at lave en ny brugerkonto og se, om Autoplay virker med den?

Jeg kan se på Spywarefri, at Vistas brugerkontokontrol har været oppe. Virker Autoplay med den slået fra, eller har du ikke prøvet det endnu?
Avatar billede Regmos Praktikant
29. september 2008 - 07:25 #19
Det har også været prøvet, uden resultet. Brugerkontokontrollen er nu permanent
deaktiveret, og det gør faktisk maskinen meget behageligere at arbejde med. Det
skulle have været gjort for lang tid siden.
Mvh. roegm.