Avatar billede dumbledore Nybegynder
24. september 2008 - 12:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RMI over internettet - problem

Når jeg opretter et client-server program med RMI, fungerer det fint, så længe server og client ligger på samme netværk og benytter interne ip-adresser, men hvis jeg forsøger atkøre det over internettet med eksterne ip-adresser, så kan jeg ikke få fat i objektet fra min client.

Er der nogen, der ved om man kan målrette enten RMI-registry eller Context til den eksterne IP?

/Nego
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 13:58 #1
Jeg tror at du skal starte server med:

-Djava.rmi.server.hostname=externip
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 13:58 #2
Avatar billede dumbledore Nybegynder
24. september 2008 - 15:01 #3
Okay, vender lige tilbage efter tingen er afprøvet..
Avatar billede lborupj Nybegynder
04. oktober 2008 - 19:28 #4
Du skal også bemærke at RMI som udgangspunkt anvender forskellige porte, hvorved du enten skal sikre at det kører gennem een port eller du har åbnet for portene i evt. firewalls osv.
Avatar billede dumbledore Nybegynder
07. oktober 2008 - 20:32 #5
ja det er jeg  klar over.
Arne du smider bare et svar som tak for henvisningen til din artikel, jeg diskutere lige sagen med min java chef - så melder jeg gerne tilbage imorgen
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2008 - 20:43 #6
svar
Avatar billede dumbledore Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:07 #7
Hmm min 'lærer' fik det ikke helt til at virke så vidt jeg kunne forstå på ham, men tak for artiklen, - den bliver gemt til senere opslagsværk.