Avatar billede bdf Mester
25. september 2008 - 10:23 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Asrock p4i65G driver?

Hejsa Eksperter :)

Jeg har lige formateret en ældre computer og har efterfølgende fået problemer med det onboard lydkort (C-Media AC97 Integrate003) driverne virker simpelthen ikke (http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4I65G&s=478)

I BIOS har jeg checket at lydkortet er "Enablet" og mærkeligt nok så i "Enhedshåntering" så har jeg ingen "gule" udråbstegn...

Nogle som kan hjælpe evt. med en alternativ driver? eller måske en helt anden løsning?

M.v.h.
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 10:39 #1
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4i65G
Her er de rigtige. Kunne også tænkes, at lydkortet er defekt.
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 10:40 #2
Du har installeret chipsetdriver til bundkortet??
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 11:19 #3
Avatar billede bdf Mester
25. september 2008 - 15:51 #4
Intet virker :(  forstår det simpelthen ikke... Lydkortet er enablet i BIOS og der er intet i Enhedshåntering
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 17:06 #5
hvad hedder din bios.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

den skal måske opdateres - asrock bruger flash bios og er lige som asus som de er en del af så vidt jeg husker - lette at opdatere.

http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4I65G&s=478
Avatar billede bdf Mester
25. september 2008 - 17:43 #6
BIOS er opdateret til den nyeste og ellers kører hele computeren med alle drivere bortset fra lydkortet desværre...
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 19:21 #7
http://www.cmedia.com.tw/?q=en/driver

men der er desværre en fejl på deres side - der er åbenbart igang med at opdatere den.

du kan prøve denne her indtil deres side er oppe med drivers.

http://www.nodevice.com/driver/AC97/get43208.html

eller denne her

http://www.soundcard-drivers.com/drivers/136/136560.htm

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 19:25 #8
glem den anden og prøv denne her.

http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/OTHER-SOUNDCARDS/ASRock-ConRoe865GV-C-Media-AC97-Integrate003.shtml

det kan jo være der er en fejl i driveren fra asrock
Avatar billede bdf Mester
25. september 2008 - 21:12 #9
Heller ikke noget held med den driver, tror simpelthen at lydkortet er defekt desværre... men køber bare et billigt PCI lydkort i løbet af ugen så værre er det heller ikke :)

treatmenice kom med svar så deler jeg point mellem dig & peet-49
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 23:39 #10
prøv lige den driver fra cmedia når den kommer på.du må også kunne højre klikke i systemtray og via den vej komme direkte til cmedia men selvfølgelig hvis den ikke gør det færdigt så er det jo svært

ok hej med dig
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2008 - 13:22 #11
Tjek at den ikke er deaktiveret eller skruet helt ned for lyden.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2008 - 17:59 #12
på mine asus bundkort bruger jeg lyden på det. jeg har endnu ikke været ude for at den var defekt - det skulle være lidt underligt at det kun var lyden der så ikke duede.

man installerer softwaren via den cd fra bundkortfabrikanten og under genstart isættes så lydstikkene og så er den der.

hvis det går galt så fjern lyden igen inden du prøver med den næste driver

på asus p5ad2 deluxe var der også ac97 lydchip. den driver der lå på bundkortet var ikke så god men den virkede da - hvis jeg højre klikkede på den i systemtray kunne man gå dirkte til cmedia hjemmeside og her hentede jeg første gang en opdat og gemte.
den kunne spille 7,1 soround sound og ungerne var målløse når de hørte lyde bag sig.

mange af dem jeg kender har asrock kort og de har ingen problemer nogen af dem med onboard lyden.

nok om det.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
08. februar 2009 - 13:20 #13
Jeg har nøjagtig samme problem med lyden. Har skiftet lydkort - intet hjælper. Windows siger ovenikøbet at den ik kan se der er noget lydkort indstalleret. Lorte bundkort !
Så hverken audigy eller soundblaster kort eller onboard virker.
Har hentet alle de filer som I har postet herinde.
Sidste gang jeg køber aSSrock kort.