Avatar billede zjadow Novice
26. september 2008 - 14:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HELT gal - Formatere bærbar

Hej Eksperter

Jeg har lige fået en ny bærbar (Onsdag) og jeg installerede Vista på den. Nu var det bare sådan at jeg fandt ud af at vista er det værste crap man nogensinde kan komme i nærheden af.. Så jeg lavede en format C: (Havde delt disken op i 2 partitioner, med 40 gb på den ene, hvor Vista lå, og resten på den anden hvor jeg ville have alt andet. Ligesom jeg har på den stationære som jeg skriver fra nu).... Derefter satte jeg min XP cd i, men den skriver den ikke kan finde nogen harddiske. Nå nå, jeg fandt så ud af det var fordi det var en SATA disk jeg har i den bærbare. Så jeg tænkte, fuck det, jeg gider virkelig ikke bøvle mere i det, så jeg installerer vista igen selvom jeg hader det.
Nu er problemet bare, at det kan jeg ikke. Jeg har lige formateret det store drev (Det tog 1½ time), men nu kan den lige pludselig ikke finde en eller anden setup fil på cd'en, og den kan altså ikke bare lige sådan blive væk eller beskadiget, som der står i fejl-meddelelsen at den er. Den ligger jo forfanden på en DVD.

Nu er spørgsmålet så, hvordan formaterer jeg den FULDSTÆNDIG så den er som fabriksny? Der skal fjernes partitioner og whatever. ALT skal bare væk.

100 point. Tak!
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2008 - 14:38 #1
Hvilket fabrikat??
Avatar billede zjadow Novice
26. september 2008 - 14:42 #2
Det er fra MM-Vision, og jeg vil egentlig også meget gerne vide hvordan jeg installerer XP, altså får fat i drivere til SATA disk, så jeg kan få mit højtelskede XP. Jeg aner bare ikke hvilket motherboard der er i, eller noget som helst. Det er en MM-Vision NB70
Avatar billede zjadow Novice
26. september 2008 - 14:50 #3
Jeg kan forresten godt installere Vista nu, der var snavs på cd'en :P
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. september 2008 - 14:51 #4
Mon ikke du har fjernet den partition hvor at system recoveriet har ligget på? På nogen mærker ved jeg man selv skal brænde gendannelses DVD'erne.

Hvis du går i bios kan du prøve at slå ACPI eller SATA (navnet er lidt forskelligt fra mærke til mærke) fra og så se om XP kan finde harddisken.
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. september 2008 - 14:54 #5
Nå havde du så ikke :)
Avatar billede zjadow Novice
26. september 2008 - 14:56 #6
Der er ikke noget der hedder ACPI eller SATA i bios :s
Avatar billede zjadow Novice
26. september 2008 - 15:02 #7
God damnit lassebm jeg elsker dig :P Jeg slog et eler andet fra (ingen af dem du nævnte, men det inspirerede mig :D) og det hjalp fandme.....!!!!!
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. september 2008 - 11:08 #8
Super. Ligger et svar