Avatar billede talrinys Nybegynder
26. september 2008 - 23:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Defekt harddrive?

Hej eksperten.dk

Jeg har lige modtaget en ny Zepto bærbar, og har lidt knas med harddisken. Den rapporterer en Spin Up Time på 1 i SMART og failer der instantly, hvilket selvfølgelig får Windows til at trippe fuldstændig ud og rapportere en milliard fejl. Til gengæld giver en fuld sector scan ingen defekte sektorer og en hastighedstest ser helt fin ud(16ms average respons tid) så spin up problemer er der ingen at se. Burde jeg stadig få den til reperation eller kan jeg slå SMART fra og være ganske rolig?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2008 - 00:26 #1
Der er vel ikke noget galt med en Spin Up Time på 1? Er der andet galt? Hvordan ser du det?

Attribute Name: Spin Up Time
Attribute ID: 03
Description:

Average time of spindle spin up (from zero RPM (Revolutions Per Minute) to fully operational). Active SMART shows the raw value of this attribute in milliseconds or seconds.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 00:49 #2
"får Windows til at trippe fuldstændig ud og rapportere en milliard fejl" Hvis
du har købt computeren med windows installeret, så mener jeg, du skal kontakte
sælger.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 00:51 #3
Ps. Hvis du selv har lagt windows ind, så prøv at formatere partitionen med
fuld NTFS.
Avatar billede talrinys Nybegynder
27. september 2008 - 02:16 #4
Hej Jasveg

Jeg tog netop hele den fulde format for at dække mig ind mod dårlige sektorer, og har lige gennemført en 2. fuld sector test og det funker helt perfekt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. september 2008 - 11:25 #5
du burde tage den til rep.! (da det er sælgers problem, maskinen skal bare virke når du modtager den.!!!!)
Men du kan sagtens tage smart fra..men måske det blot er bios justering.?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 11:42 #6
Skal det fårstås sådan, at nu kører windows som det skal, uden alle de fejlmeldinger?
Avatar billede talrinys Nybegynder
27. september 2008 - 12:46 #7
Nej jeg får stadig fejlmeddelser i Windows og spin up time fejl i SMART, men der er ingen sektorfejl i en fuld HDTune error scan og hastigheden ser helt fin ud - spin up time har indflydelse på seek time og det ser helt fint ud.

SMART kan ikke slås fra i min Bios :/
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 13:02 #8
Det vil sige, du har selv lagt windows ind, enda 2 gange. Ja så skulle der jo ikke
være noget at gøre der. Underligt med SMART, på de bundkort jeg har set, var det
ikke slået til ved købet. Men SMART er jo bare en tester - "Feberen går ikke ned,
fordi man gemmer termometeret væk". Jeg ville i en sådan situation kontakte sælger.
Avatar billede talrinys Nybegynder
27. september 2008 - 13:42 #9
Har jeg gjort, og de sagde at den skulle tilbage - men ville prøve at se om jeg kunne stalle for noget tid fordi jeg virkelig har brug for den på fredag. Jeg smider den tilbage, tak for hjælpen, smid et svar :D
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 14:20 #10
Gerne, regner med at dele med andre:)
Avatar billede off-line Nybegynder
03. oktober 2008 - 02:58 #11
Du har glemt at lukke dit spørgsmål.
Avatar billede talrinys Nybegynder
03. oktober 2008 - 08:10 #12
Nope, ventede lige på svar men du får the whole credit, thanks :D
Avatar billede off-line Nybegynder
03. oktober 2008 - 11:27 #13
Takker:)