Avatar billede llslipknotll Nybegynder
27. september 2008 - 00:30 Der er 14 kommentarer

installere photoshop cs3, JScript fejler?

har photoshop cs3
når jeg så vil installere så kommer den her meddelse: Denne software kan ikke installeres, fordi JScript ikke er korrekt registreret. Reparer JScript, og genstart installation programmet''. Nogen der ved hvad JScript er? Og hvad man evt kan gøre for jeg kan komme til at installere photoshop?
PS. har win xp sp3 og HAR installered java
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2008 - 00:36 #1
Se om ikke jscript.dll ligger i C:\Windows\System32 - Hvis den gør, så skriv dette i en kommandoprompt:

regsvr32 C:\Windows\System32\jscript.dll
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2008 - 00:39 #2
Eller blot Start | Run og skriv

regsvr32 jscript.dll

Det kan være at vbscript.dll også er nødvendig:

regsvr32 vbscript.dll
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
27. september 2008 - 00:45 #3
alt for nice det virkede sku! :D.
- thx, ind som svar ;)
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
27. september 2008 - 00:49 #4
ehm... et problem kommer sjældent alene :(.
Når den har gjort sådan noget som om den flytter nogen filer også står der photoshop cs3, så når den er færdig med det kommer den med denne ''fejl'': Der opstod en fejl under kørslen. Vil du søge efter fejlen?
Linje:31
Fejl: et objekt var ventet'' Når man så kan spøge efter fejlen kommer den med noget just in time debugger.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
27. september 2008 - 00:51 #5
Hvis jeg så vælger visual studio som jeg har installeret så når jeg kommer ind i visual står der: Der opstod en fejl Microsoft JScript-kørselsfejl: Et objekt var ventet
Kan det have noget at gøre med java køre ?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2008 - 01:30 #6
Der må jeg melde pas - er maskinen og windows helt up-to-date? Også med visual studio?
Det har ikke noget med java at gøre, jscript er noget andet...
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
27. september 2008 - 17:26 #7
vil da mene den er uptodate?
- den er også begyndt at gøre det i msn nu :(
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2008 - 17:55 #8
Det lyder som om at det er noget CS3 installationen har gjort - Læste et eller andet om at den lavede noget gris... Du skal muligvis have fat i de oprindelige vbscript.dll og jscript.dll
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
30. september 2008 - 16:41 #9
ved du hvor man kan få dem henne? Nu gør den det sku også når jeg logger på msn:S
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2008 - 16:48 #10
Hmmm, ikke andet, end på din installations CD - Men du kan prøve at køre dette i en kommandoprompt:

sfc /scannow

sfg er system file checker - den checker at de beskyttede systemfiler ikke er blevet ændret - ved ikke om det vil hjælpe...
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2008 - 16:54 #11
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
30. september 2008 - 19:42 #12
Har nu prøvet begge links du har skrevet coder, den gør det sku stadig, har også slettede visual studio da den gjorde det efter det kom ind, men ja :(
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2008 - 19:50 #13
Hvad i alverden er det for en version af CS3? Jeg har installeret CS3 en del gange efter hånden, både på XP og Vista, og jeg har aldrig oplevet problemer (og der har tilmed været VS installeret på et par af dem også)...

Du kan fjerne jscript.dll med:

regsvr32 /u jscript.dll

men så har du ikke jscript ;)

Ellers prøv at kigge på

http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Internet-Explorer-corrupted-fix.html
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2008 - 19:51 #14
Prøv evt. at reinstallere VS - eller reinstaller .NET 2.0...