Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 09:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

go.google.com

Hej alle derude.
Når jeg klikker på søge resultatet på google, åbner der sig et nyt vindue som intet har med den søgte side at gøre.
Avatar billede levich Nybegynder
28. september 2008 - 11:46 #1
Det skyldes højest sandsynlig virus eller spyware.

Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 12:37 #2
hej

dette er loggen:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1217
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2008-09-28 (12-29-41).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 95260
Tid tilbagelagt: 24 minute(s), 37 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 2
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 3
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\tdssdata (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\tdss (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit (Trojan.Agent) -> Data: c:\windows\system32\ -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit (Trojan.Agent) -> Data: system32\ -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\StartMenuLogOff (Hijack.StartMenu) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\ (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\ (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe.ren (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> Delete on reboot.

dette er hijack:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe
C:\Programmer\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe
C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\jvc\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\PS2USBKbdDrv.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\soffice.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\soffice.BIN
C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\MouseDrv.exe
c:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
c:\programmer\fighters\spywarefighter\SPYWAREfighterTray.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\PROGRA~1\Crawler\Toolbar\CToolbar.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1CB20BF0-BBAE-40A7-93F4-6435FF3D0411} - C:\Programmer\Crawler\Toolbar\ctbr.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: &Crawler Toolbar - {4B3803EA-5230-4DC3-A7FC-33638F3D3542} - C:\Programmer\Crawler\Toolbar\ctbr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse] C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\StartAutorun.exe MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard] C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\StartAutorun.exe PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link AirPlus G] C:\Programmer\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\jvc\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe" /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.3.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Crawler Search - tbr:iemenu
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=19588
O16 - DPF: {B49C4597-8721-4789-9250-315DFBD9F525} (IWinAmpActiveX Class) - http://www.yayinizle.com/live/ampx2.6.1.11_en_dl.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FE0BD779-44EE-4A4B-AA2E-743C63F2E5E6} (IWinAmpActiveX Class) - http://pdl.stream.aol.com/downloads/aol/unagi/ampx_en_dl.cab
O18 - Protocol: tbr - {4D25FB7A-8902-4291-960E-9ADA051CFBBF} - C:\Programmer\Crawler\Toolbar\ctbr.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - c:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PTK License-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
O23 - Service: PTK Live Update-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
O23 - Service: PTK Scanner-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
O23 - Service: PTK SharedAccess-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 10011 bytes
Avatar billede levich Nybegynder
28. september 2008 - 13:02 #3
Malwarebytes' Anti-Malware fjerne noget snavs, men kører windows bedre nu?
Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 13:09 #4
nej ,jeg har stadig samme problem

når jeg ex. søger på bt på google, og klikker videre, så åbner denne side: http://redirect.clickshield.net/jump2/?affiliate=3038&subid=86797&terms=bt

ved ikke om det kan hjælpe på vej
Avatar billede levich Nybegynder
28. september 2008 - 13:22 #5
Hmm, lidt sværere end jeg regnede med. Prøv nedenstående, hvor du skal gøre som i afsnittet "Installation og kørsel af programmerne".

Følg vejledningen her: http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Dog skal du hente hijackthis herfra: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis
Bagefter send loggen fra SuperAntiSpyware, Combofix og hijackthis herind.
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 13:30 #6
ekinci:når jeg klikker på dit link kommer dette op The requested URL was not found on this server. er det det samme hos dig.??
Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 14:03 #7
reinelt; jeg troede at det ville virke hvis jeg kopiere linket men åbenbart ikke, det er en pop up reklame som dukker up, når man trykker på linket som google har fundet ( meget irreterende)
Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 14:07 #8
levich; den link som du skriver vedr: hijack virker ikke
Avatar billede levich Nybegynder
28. september 2008 - 14:12 #9
Du skal følge vejledningen her: http://www.eksperten.dk/artikler/1123, og særligt scanningen med Combofix programmet.
Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 14:20 #10
hej igen, combofix linket virker og jeg har fundet 3 andre på nettet og de virker heller, hva nu ?
Avatar billede levich Nybegynder
28. september 2008 - 14:35 #11
Det lyder godt - må jeg se loggen fra combofix?
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 14:57 #12
er der ikke et popupfilter på din explorer med popopblokker til fremtidig sikring
af uvedkommende sider.
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 14:59 #13
den findes nok ikke i din 6,0 udgave, så updatering er nødvendig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2008 - 17:35 #14
(Det ser ud som om auto opdatering er slået fra siden IE7 og SP3 mangler - ikke så smart...)
Avatar billede ekinci Praktikant
28. september 2008 - 23:58 #15
hej levich, jeg kom til at skrive forkert, jeg kunne ikke få comcofix til at virke, men jeg har prøvet 700 andre programmer, vil du lige se min hijack log for sidste gang, så får du pointe bagefter.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe
C:\Programmer\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
c:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\jvc\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\MouseDrv.exe
C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\PS2USBKbdDrv.exe
C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\soffice.exe
C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\soffice.BIN
C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
c:\programmer\fighters\spywarefighter\SPYWAREfighterTray.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse] C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\StartAutorun.exe MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard] C:\Programmer\Rainbow Multimedia Keyboard & Mouse Driver\StartAutorun.exe PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link AirPlus G] C:\Programmer\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\jvc\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe" /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.3.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=19588
O16 - DPF: {B49C4597-8721-4789-9250-315DFBD9F525} (IWinAmpActiveX Class) - http://www.yayinizle.com/live/ampx2.6.1.11_en_dl.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FE0BD779-44EE-4A4B-AA2E-743C63F2E5E6} (IWinAmpActiveX Class) - http://pdl.stream.aol.com/downloads/aol/unagi/ampx_en_dl.cab
O21 - SSODL: onfwbsak - {09C1D174-ABE4-4666-BF7B-343678115D55} - C:\WINDOWS\onfwbsak.dll (file missing)
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - c:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PTK License-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
O23 - Service: PTK Live Update-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
O23 - Service: PTK Scanner-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
O23 - Service: PTK SharedAccess-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 9686 bytes
Avatar billede levich Nybegynder
29. september 2008 - 18:42 #16
Fix følgende linje med hijackthis:
O21 - SSODL: onfwbsak - {09C1D174-ABE4-4666-BF7B-343678115D55} - C:\WINDOWS\onfwbsak.dll (file missing)

************************************************

Det her "nulstiller" windows mht. systemgendannelse:

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart normalt og aktiver systemgendannelse igen.

*************************************************

Bagefter skal/bør du opdatere Windows xp, ved at installere Service Pack 3 samt evt. andre opdateringer.
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. september 2008 - 19:02 #17
findes det popopfilter ikke i din explorer?