Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
30. september 2008 - 13:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad koster det at få lappet et dæk ved mekanikeren?

Hej.

Min bil er punkteret, fordi jeg har fået en skrue i mit dæk :-(

Hvad vil det koste at få lappet ved en mekaniker, eller kan man selv ordne det?

Jeg trænger nemlig til at få nye dæk på så ved ikke om det kan betale sig.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 14:16 #1
Du kan ikke selv gøre det, dækket skal af fælgen for at blive lappet, det koster fra 150,00kr og opefter for at lappe.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 14:18 #2
Jeg fik 4 stk 195 65 15 hos AGL for 2600,00kr mont og afb på alufælge.
Avatar billede c-holst Novice
01. oktober 2008 - 15:10 #3
trænger du til nye dæk, er dækonline.dk et godt sted at kigge. men der skal lægges montering med mere til. De har samarbejdspartnere i alle byer som gerne vil montere for dig.

om det kan svare sig at lappe er jo din vurdering, men grib knoglen eller nettet for at finde en god pris. De gør det alle på samme måde
Avatar billede nikolan Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:14 #4
Det kan da sagtens lade sig gøre at lappe et dæk selv. Det gøres på samme måde som med scootere. Du stikker en syl med fedtet filttråd ned i hullet og trækker tilbage. Så er det lappet. De gør præcis det samme hos mekanikeren. Jeg ved dog ikke hvor du kan købe sættet. Jeg kender en som har et jeg bruger. Det kræver dog at hullet ikke sidder ude i siden af dækket. Og lige for at fraskrive mig ansvaret fraråder jeg dig kraftigt at gøre det hvis du ikke ved hvordan det skal gøres.

Men kør ind på en tankstation med værksted så gør han det for dig på 2 min.
Avatar billede nikolan Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:15 #5
Det forudsætter selvfølgeligt at det er et tubeless dæk, men det er de fleste vel
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 06:55 #6
nikolan det var i gamle dage man lappede på den måde, den metode er ulovlig i dag, dækket skal lappes indefra, bare spørg i synshallen.
Avatar billede nikolan Nybegynder
02. oktober 2008 - 09:36 #7
Ok - det vidste jeg ikke. Jeg fik lappet et dæk hos en mekaniker i sommers ved ovennævnte metode. Han sagde at så var dækket godkendt til 230 km/t.

Men med de dækpriser kontra timeløn for at tæge et dæk af en fælge, så er der vel ikke nogen der får lappet dæk mere. Så køber man vel bare et nyt dæk.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2008 - 08:55 #8
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 10:05 #9
Det er UFATTELIGT at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Er ved at lave en liste over dårlige betalere / point givere.
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
29. november 2008 - 11:02 #10
Fik det lappet hos den lokale mekaniker.

Tror det kostede 200-300 kr, men kan ikke helt huske det.

Undskyld ventetiden
Avatar billede Trolderik Praktikant
01. marts 2017 - 00:08 #11
Jeg gav 695,- for at få lappet mit, min bil var flad på venstre forhjul efter jeg havde været i Bauhause og kom ud var der ikke noget luft i.

Men jeg ved at dem som lapper for under 300,- ofte bruger noget "prop" værk som er ulovligt, så vil anbefale at spørge om hvad de bruger :) Jeg ved godt tråden er gammel men nu læste jeg det lige og tænkte jeg ville skrive det :)

Ps. Håber du har fået det løst i mellemtiden :D
Avatar billede Trolderik Praktikant
01. marts 2017 - 00:09 #12
Det skal lige siges at de kom ud til mig hvor jeg var punkteret med i prisen :)

Gav den ene gang 3000,- fordi jeg brugte et stort dækcenter :o