Avatar billede kingomand Novice
04. oktober 2008 - 09:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Bedste program til recovery cd/dvd

Det jeg søger, er et program til at lave en boot cd/dvd med alle drivere og programmer efter en ny installering. Noget i stil med Acer recovery dvd'erne. Jeg gider ikke geninstallere Office pakken og andre programmer,, den skal bare ligge der når jeg har kørt dvd'erne. Kan Norton Ghost 14 klare dette ?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 11:00 #1
http://programmer.downloadcentral.dk/?AcronisTrueImage11/Backup/Sikkerhed/1234

Dette program lægger det ikke på cd,er, men skaber et image du meget nemt  kan genskabe dit c-drev til den tilstand hvor du lavede det image. Kan startes med en cd  der bootes fra , hvis windows helt svigter.

Har haft det på computeren i flere år og gider ikke have windows uden det
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2008 - 11:08 #2
Norton Ghost 14 skulle meget gerne kunne klare det :o)
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2008 - 11:10 #3
benytter selv en ældre version af Ghost og den klarer det i en håndevending
Avatar billede off-line Nybegynder
04. oktober 2008 - 13:14 #4
På min nye Packard Bell maskine med XP, kan Acronis slet ikke installeres. Heller
ikke den nye True image 12. Installationen går i stå, og den kan ikke engang
afinstalleres igen. Det måtte jeg gøre manuelt og besværligt.
Det kunne derimod Paragon Drive backup 8.5 og den kører som den skal. Nr. 9 er kommet.
http://www.paragon-software.com/home/db-personal/
Avatar billede off-line Nybegynder
04. oktober 2008 - 13:30 #5
samsonjens - Hvor gammelt er dit bundkort? Jeg har også et 3 år gammelt bundkort, hvor
Acronis kører rigtig godt. Så vidt jeg kan bedømme, er det de nyere bundkort, som
Acronis ikke kan klare.
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2008 - 13:41 #6
Din Norton Ghost kan lave et komplet image / spejlbillede af din HD, hvor det kun vil tage max. 30 min at få ALT ind på din PC igen efter evt. sammenbrud
Avatar billede off-line Nybegynder
04. oktober 2008 - 14:06 #7
Norton Ghost koster 70$ Paragon Drive backup koster kun 40$
Avatar billede off-line Nybegynder
04. oktober 2008 - 14:46 #8
Nu har jeg installeret en prøversion af Norton Ghost 14. Installationen forløb godt,
og der var ingen problemer med at lave et Image. Men, Ghost har ingen fordele frem
for Paragon. Paragon har - ud over den meget lavere pris - bl.a. den fordel, at når
man har lavet et image, kan man buge  noget som hedder "Check archive integrity"
til at undersøge, om det Image man har lavet nu også er i orden, så man ikke senere
får en grim overraskelse. Det er noget lignende som når man, efter at have brændt
en CD/DVD, får programmet til at verificere, at der ikke var sket fejl under brændingen. Efter min mening, er Ghost et udmærket program, men Paragon er bare bedre.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. oktober 2008 - 14:57 #9
For rimelighedens skyld, har jeg en rettelse. I Ghost findes der faktisk en anden
metode, hvor man under dannelsen af et Image, kan få det verificeret.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 23:57 #10
jasveg----->  mit bundkort er faktisk ca 8 år gammelt, så det passer jo vældig fint med din teori
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 23:59 #11
Jeg har også installeret Acronis på min kones bærbare Acer, hvor jeg også syntes det fungerer fint. Det er ca 3 år gammelt nu.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 00:07 #12
Har selv haft ghost installeret. Men valgte Acronis da jeg syntes det er en nemmere program af finde ud af, ikke kræver næsr så store resourser af din PC og samtidig billiger. Desuden har jeg aldrig brudt mig om Symantechs markedsføring. Der er mange der haft problemer med at fjerne Norton f.eks
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:59 #13
Ja det er rigtigt, at på de bundkort hvor True image kan køre, er det både nemt
og hurtigt. Og så kan det oven i købet mountes så man kan hente enkelte filer ud af det.  Men den måde programmet er opbygget på, giver desværre problemer på (nogle?)
nyere bundkort. Pudsigt nok havde jeg et Defrag program, som hedder "Perfect disk"
som ikke kunne fungere, i de situationer, hvor True image heller ikke kunne. Gad
vide, om det er Acronis, som i virkeligheden laver det.
Det man kan gøre er, at hente en prøve version ned, og se om det vil køre på netop
ens egen maskine. Men man skal være opmærksom på, at det måske ikke vil afinstalleres
igen, og så er det lidt af et arbejde at gøre det manuelt.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:47 #14
Ps. Nå r det er lidt af et arbejde at slette True image manuelt, så skyldes der,
at ikke alle dele lader sig slette. Man får en "Adgang nægtet" og så skal man have
fat i et specielt program som f.eks. "Emergency delete" finde det som ikke vil
slettes og genstarte.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:58 #15
Må vi få noget respons?
Avatar billede kingomand Novice
13. oktober 2008 - 09:53 #16
Hej alle, jeg har prøvet begge programmer, Acronis ser optimistisk ud. Tak for dialogen, og undskyld at der er gået lidt tid. ( Arbejde ) . Samsomjens smid et svar.
VH. Kingomand
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 16:14 #17
;-)
Avatar billede kingomand Novice
16. oktober 2008 - 13:01 #18
Afslutningsvis kan jeg fortælle at jeg havde brug for at clone en hel disk til en større. Acronis var bare toppen.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 14:24 #19
Jeg det, efter min mening, meget vigtigt, at du husker at lave  den boot-cd, der kan boote, når Windows helt svigter. Så er der ingen problemer med at starte Acronis op, og man er sikker når man har et image liggende på et andet drev eller på en ekstern harddisk.

Den er nemt lavet