Avatar billede skwizie Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:26 Der er 12 kommentarer

Hvilken backup løsning

Jeg har følgende maskiner:

- Laptop (190 GB)
- Stationær (300GB)
- NAS (500GB)

De oplyste størrelser er plads til backup / data!

Det jeg søger er en god og holdbar løsning til at tage backup fra primært min laptop, sådan så NAS bliver master backup drevet, og den stationær bliver den sekundærer backup.

Primært vil det være dokumenter / billeder / musik der skal tages backup af.

#1 Skal man vælge en løsing med backup eller skal man vælge at synkronisere alle 3 maskiner?

#2 Hvordan kan man løse dette?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:31 #1
Nu skriver du ikke hvad styresytem din maskiner kører hvilket gør det svært at svare.
Det næste spørgsmål er om du har brug for en backup af alle dine data, så de kan genskabes hvis du sletter dem eller hw går ned eller bliver stjålet.
Eller du bodt har brug for at "spejle" alle dine data så de ligger 2 steder.
Dermed kan de naturligvis ikke genskabes hvis du sletter dem.

Hvis du har brug for backup, kræver svaret at vi ved hvormange eksemplarer data skal være gemt i, hvor længe de skal gemmes, hvortit du vil tage backup.
Samt om du har brug for en database der holder styr på alle backups samt disses versioner.
Avatar billede skwizie Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:49 #2
Jeg kører Vista Business på begge PC'er. Jeg ønsker at jeg har ens sæt kopier af udvalgte data på alle tre enheder.

Det skal bruges som en sikring mod tyveri / nedbrud etc.

Flere versioner? (ikke et must, men hvis muligt 3 kopier)
Database? (ikke et must)

Jeg søger ikke nogen stor og dyr løsning, men en billig og måske gratis løsning forslag til løsning
06. oktober 2008 - 12:55 #3
Avatar billede skwizie Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:00 #4
Har hørt om programmet Cobian Backup, men er det OK, eller findes der nogle mere proffesionelle løsninger?

Kan man evt. gøre det nævnte med "Opgavestyring" i Windows?
Avatar billede skwizie Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:02 #5
Det skal lige understreges det er udelukkende til privat brug
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:45 #6
Med det du skriver tror jeg mere du skal kigge efter et synkroniseringsprogram end backup.
Kender desværre ikke vista så jeg kan ikke lige komme med et godt forlag.
Men en google søgning gíver en del resultater.
Har lidt en fornemmelse af at der er en standard funktion i Vista som kan synce "netværksdrev" med lokale drev.
Avatar billede skwizie Nybegynder
06. oktober 2008 - 17:20 #7
hans_henrik -> Og hvis det så IKKE er en synkroniseringsløsning jeg leder efter. Hvad kunne du så komme med af forslag? :)
Avatar billede falster Ekspert
06. oktober 2008 - 21:09 #8
Jeg foreslår at kigge på SyncBack. F.eks. at prøve den gratis SyncBack koster jo ingenting.
Avatar billede falster Ekspert
06. oktober 2008 - 21:09 #9
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 08:08 #10
Vista kan selv tage backup du kan læse her om det, den er på 4MB så det varer et øjeblik før den åbner, det er pdf fil.
http://www.gratisupload.dk/download/16387/
Avatar billede skwizie Nybegynder
08. oktober 2008 - 12:11 #11
Jeg har været inde og kigge på nævnte forslag, og de ser umiddelbart OK ud, og så alligevel ikke.

Tænkte på om man kunne bruge "Offline filer" i windows?

I så fald, hvor gemmer computeren disse filer henne?
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:52 #12
Hvis du vil betale lidt for det, er der måske noget her. Kan tages ned på prøve.
http://www.paragon-software.com/home/db-personal/
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester