Avatar billede gotsaed Praktikant
07. oktober 2008 - 10:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af oem version xp mediacenter 2005

Min Søn har fået noget virus eller andet på sin næsten (02-03-07) nye bærbare –HP pavilion dv9045ea, OS – XP mediacenter 2005. Han har desværre ladet en studie kammerat fikse den med en XP-pro (pirat) kopi som slet ikke løste problemet. Er slettet nu. Jeg har haft kontakt med HP og købt recovery
disks 4 stk. men efter recovery install (16 timer)  får jeg besked at Os kunne ikke starte pga. alvorlig fejl – indsæt original disk og tryk på R for at rette fejlen – system32\DRIVERS\nvata.sys-  hvad gør man så det er en OEM version – ingen disk. Der er under opstart striber på baggrunden.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:49 #1
Der er vel ikke andet for, at prøve at formaterer disken via en boot disk så den er helt clean - og så prøve at recover igen.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 11:42 #2
g-parted hedder et af dem.

http://gparted.sourceforge.net/download.php

gå ind under screenshots og se hvordan du gør.

jeg har brugt dem med et godt resultat hvor partitionen var låst-jeg fjernede den og oprettede en ny ligesom man gør i vista og xp men de kunne bare ikke høre det.

der findes andre men det er mit bud
m.v.h
Avatar billede gotsaed Praktikant
07. oktober 2008 - 15:12 #3
Først tak for advice, men lige et par spørgsmål. 1. Er der en komplet udgave af mediacenter på recovery diskene? 2. kan det "snavs" ligge helt ude på bundkortet?
Avatar billede gotsaed Praktikant
09. oktober 2008 - 15:16 #4
treatmenice, Får jeg lige et svar så du kan få points?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 16:34 #5
tka skal du have