Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:03 Der er 41 kommentarer og
3 løsninger

Instal af XP, system genstarter

Hej Eksperter.

Jeg har et problem, (igen) jeg har lige formateret min PC, og ville installere XP igen (efter et par måneder med Vista) jeg kan komme så langt med installationen at den genstarter, altså efter alt det med at trykke F8 vælge partion etc, den kopiere så filer, og genstarter og alt er i fineste orden.

Når den så starter op igen, skal man igen vælge CD, og så starter den forfra. Hvis man så ikke vælge CD så bliver den bare ved over and over at genstarte.

Nogen der har en ide, burde da ikke mene det er mit nye mobo der har probs med XP (ASUS A78-EH)
Hjælp ASAP ;-/
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2008 - 11:17 #1
måske dette:
Sæt din WinXP-cd i drevet og gå ind i recovery mode  (tryk r for at komme ind i recovery/genoprettelseskonsol)
Skriv så:  fixmbr
dette genskaber en mbr med Windows som det primære system
ELLER:
Alternativt kan du boote på en windows 98 bootdisk og skrive:
fdisk /mbr
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2008 - 11:18 #2
Avatar billede reinelt Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:20 #3
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 11:34 #4
måske er der noget der skal slåes fra i bios
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 11:44 #5
A78-EH er der ikke noget der hedder men der ligger et der hedder

er det det.

http://www.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=A78-EH

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 11:47 #6
hvis det er det så vælg win xp og hent alle drivere til det

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M3A78-EH

og det gælder også bios

m.v.h
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:48 #7
Jo treatmenice, det er det.
hcma, det er jo intet på hdd´en så recovery kan  vel ikke hjælpe?
Bios>virkede jo med vista igår?
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2008 - 12:08 #8
jeg tror der er noget på hd'en; men kan bare ikke finde MBR, så derfor beder den om CD hver gang du genstarter
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 12:13 #9
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 12:16 #10
OK, jeg prøvede lige vista, og det går indtil man skal vælge disk, der kan den ikke finde nogen..eller dvs, så kan man søge efter driver, og wupti c drev er der.. så sikkert som du siger hcma. helgec jeg kigger lige dit link
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 12:18 #11
helgec, jeg skal ikke slette alle partitioner. Den er delt op i 3 nfts, og på den ene ligger filer, den anden billeder (de fleste er taget backup, lige bortset fra sommerferien...så det er et no-go der ,-)
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 12:19 #12
Harddisken er sat i SATA1, dvddrev er i secondary, ingen i master, men den burde som den er blevet sat til i bios at starte op fra cd og hdd
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 12:28 #13
OK svigter alt andet vil jeg tro at du har en god chance med en
format c: /u /s
http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 12:33 #14
fixmbr, skriver at den vil slette partioner, eller muligvis ødelægge opbygning. Nogen anden metode?
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:03 #15
Det er hdd´en. Jeg satte lige en gammel 20gb i, og så kører install som det skal. Kan man hente fra de gamle partitioner og smide over på min qnap server, eller hvordan i xp? Hvis jeg nu sætter den anden hdd i, når install er færdig, eller vil den ikke kunne genkende den?
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:00 #16
OK, syntes i er blevet tavse :(

Jeg har nu installeret winxp på 20gb, efter det satte jeg min "normale" hdd i, en 400gb der er delt op i som sagt 3 partitioner. En på 127gb en på omkring 200gb og så en der hed "back up" Derpå lå der ting der helst ikk skal gå tabt.
I XP kan jeg se det forhindværende C: drev, hvor windows har nogle filer inde på. MEN jeg kan ikke se de 2 andre, sikkert fordi xp ikk kan læse dem pga Vista?

Jeg prøver at installere vista for at se om jeg kan få fat på filerne, og lægge dem ned på en dvd eller hvad som helst, billeder må ikk gå tabt (damn jeg ikk tog en back up siden sommerferien) ANYONE???
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 15:13 #17
Jeg er tilbage om 15 minutter
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 15:29 #18
Det er intet problem at hive de data ud med en Live-cd - XP kan udmærket læse Vista filer jeg tror problemet er at du skal overtage ejerskabet http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:30 #19
jamen hvordan skal jeg kunne overtage ejerskabet på de 2 partitioner der ikke er der?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 15:39 #20
UPS!! kan du se partitionerne i DISKHÅNDTERIN
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:41 #21
Nej
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 15:42 #22
Hvis du ikke kan se partitionerne i DISKHÅNDTERING er det fordi din filtabet er smutte - Guide til gendannelse http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:48 #23
ok, det prøver jeg når vista er inde på min gamle 20gb hdd... Håber sgu godt nok det virker ;-)
Jeg vender tilbage, når engang vista er inde....zzzz
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 15:54 #24
Du kan ikke køre den fra Vista
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:05 #25
nej...for fanden da..nu sidder jeg ved computeren, vista installeret. Den kan finde hdd´en nu, som RAW
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:08 #26
kan man ikk finde et andet, som kører under vista?
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:33 #27
har fundet en nyere version, og fulgt dine anvisninger. Men den kan altså ikk finde netop den hvor billederne er på. det gamle c drev er vist mixet med den i RAW, dog er min "diverse filer" som var det gamle d drev intakt :/ ville hellere have det omvendt
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 16:52 #28
Det var derfor jeg ikke henviste til den nyere version, der er for mange fejl i den - Har du Skype eller fastnettelefon
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:16 #29
ja, jeg har fastnet og mobilos, hvis jeg skal ringe, vil lige spise noget mad, så vender jeg tilbage..tvivler bare lidt på det nu :(
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 17:22 #30
Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso brændes som bootimage se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - boot op på cdèn og ring så til mig så skal jeg guide dig, du kan se mit nummer på min hjemmeside - du må først ringe efter 18:25
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:52 #31
disk error, boot failed :/
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 18:55 #32
Så har du næppe brændt cdèn korrekt
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 19:10 #33
jeg gjorde som der stod, men skidt. Jeg orker ikke arbejde i det mere, smid et par svar så kan i få point for god indsats ;-)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 19:20 #34
Jeg er hoppet af poinræset så ingenting til mig
Avatar billede reinelt Nybegynder
12. oktober 2008 - 19:24 #35
her er mit svar
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 19:55 #36
skal du bruge et gratis brænderprogram på dansk.

jeg er ved at teste det og du må også godt prøve.

http://www.imgburn.com/

husk lige language filen

http://www.imgburn.com/index.php?act=download

jeg er helt udenfor point

det er helt gratis
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2008 - 20:01 #37
da problemet ikke er løst, springer jeg også over  ;o)
Avatar billede allison Nybegynder
12. oktober 2008 - 23:23 #38
OK, jeg besluttede mig for at installere xp igen, og det kører fint nu. Fik kontakt med min qnap server med backup, og wupti, kun de sidste nye 10 billeder mangler, og det var bare af min bil, så skidt med det.
Men har stadig et prob med min hdd, den viser kun 126gb, kan man få de sidste frem?
Jeg har været ved at køre den der i xp, som du skrev helgec, men f*ck det tager lang tid.
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2008 - 01:33 #39
for at få vist de sidste GB på hd'en, skal du som minimum installere SP1 ;o)
(altså ind på windows update og opdater)
Avatar billede peet-49 Novice
13. oktober 2008 - 08:53 #40
Efter genstart, skal der ikke trykkes på en tast for dcrom, så starten intallationen igen, lad den genstarte uden, at røre noget, så laves der også en færdig installation.
Avatar billede allison Nybegynder
13. oktober 2008 - 11:19 #41
hcma, smid et svar.
Nu er min maskine oppe og køre med sp1, sp2 og sp3, og wupti så var resten af hdd´en der.
Tak for hjælpen til alle
Avatar billede allison Nybegynder
13. oktober 2008 - 11:19 #42
ja og peet_49, treatmenice og helgec skal da også have lidt ;-)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2008 - 11:33 #43
hvis det fortjenes.
husk asus laver tit bios opdateringer til deres kort men desværre husker de ikke altid at skrive hvad det er for ændringer de laver men de ER blevet bedre.

håber snart de får lavet et med usb 3 for så skal jeg have nyt bundkort.

m.v.h
Avatar billede peet-49 Novice
13. oktober 2008 - 12:20 #44
:-)