Avatar billede thorus Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

url id med å etc.

jeg har en et script som søger i min mySQL Database efter ord som bruger søger efter. eks. navn.php/åge

så kigger den i mySQL'en efter om nogen hedder åge eller Åge i tabellen navne.

problemet er at jeg får: %C3%A5ge og ikke åge når jeg henter det jeg søger med:

$var_array = explode('/', $_SERVER['REQUEST_URI']);
$search = $var_array[2];
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:41 #1
Du kan bruge urlencode og urldecode.

$encode = urlencode("æøå");
$decode = urldecode($encode);

http://dk2.php.net/manual/en/function.urlencode.php
http://dk2.php.net/manual/en/function.urldecode.php
Avatar billede thorus Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:48 #2
har brugt str_replace
Avatar billede thorus Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:49 #3
fandt den anden løsning lige efter jeg lige havde oprettet mit spørgsmål, sorry
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2008 - 20:22 #4
<ole>

Det burde ikke give problemer, hvis du ikke har rod i dine tegnsæt ... men det opdager du med garanti på et senere tidspunkt  ;o)

/mvh
</bole>