Avatar billede lordsaxo Nybegynder
13. oktober 2008 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af lille og kraftfuld bærbar - alternativ til Acer Ferrari?

Hej folkens

Jeg sidder nu og søger efter en lille og hurtig bærbar computer. Min nuværende stationære er ekstremt langsom, og da jeg snart skal ud og rejse igen, vil jeg investere i en lille ny bærbar.
Mit absolut vigtigst krav er at den ikke bliver større end de 13,3" - helst omkring 12".. Det virker som en størrelse der passer mig fint, hvor den ikke er for lille til stadig at kunne have ydelse, og samtidig ikke fylder så meget når man rejser rundt.

Jeg har kigget på en Acer Ferrari 1100, og er indtil videre det jeg har set som passer bedst på mine krav.. Maskinen er lille og let, og ifølge anmelderne meget kraftfuld. Burde vel kunne køre spil som World of Warcraft uden problemer?

Desværre bliver der også skrevet, at den bliver meget varm, og har lidt småproblemer med nogle knapper, samt meget kort batteri-levetid.
Mit spørgsmål er så bare, hvad der er af alternativer? Prisen betyder ikke så meget, jeg ville gerne holde det omkring 10-12k dog, men vil gerne have forslag selvom de kommer op i en højere prisklasse.

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2008 - 10:35 #1
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
13. oktober 2008 - 11:04 #2
Tak for svaret.

Jeg har ikke lidt på de små Aspire One, men synes ikke helt de er kraftfulde nok.. WoW er nok det vigtigste krav, men hvis man kunne spille nogle af de lidt nyere spil, ville det jo være meget rart..
Så vidt jeg kan se, er Ferrari vidst også en del hurtere end acers Aspire modeller?
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
13. oktober 2008 - 12:35 #3
Hmm, jeg fandt et par alternativer, og som det ser ud pt. bestiller jeg nok den lille fra LG, da den ser ud til at være rigtig kraftfuld..

LG P300
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=463581&Specs=true

Asus U6V
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=463558&Specs=true
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2008 - 15:23 #4
LG P300 ser rigtig "stærk" ud og kan nemt klare dine spil behov.

Men det kan Asus Ferrari 1100 nu også
http://www.medieshoppen.dk/shop/acer-ferrari-1100-958p.html
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
22. december 2009 - 19:08 #5
Tænkte det var på tide at få lukket mine gamle spørgsmål (har vist ikke været herinde i alt for lang tid..)

Som svar kan jeg sige, at jeg endte med at købe en MSI Wind til at rejse, og en stationær til kontoret - endte med at være mere praktisk, og fik mere ud af denne løsning, til cirka samme pris.