Avatar billede matz Nybegynder
14. oktober 2008 - 07:37 Der er 8 kommentarer

Hvor meget er 1 M³ naturgas på radiatormåler?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om 1 M³ er lig med, at den tæller 1 op på radiatormåleren?

Eller om det er ligesom vand. 1 M³ er lig med 1000 liter vand.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 07:56 #1
Hvis du mener den som bliver aflæst på alle dine radiatore en gang årligt, så tæller den streger, som så er en procent del af det totale forbrug.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 07:57 #2
Det totale kubikmeter gas forbrug.
Avatar billede matz Nybegynder
14. oktober 2008 - 17:29 #3
Hmm, det jeg mener er at på radiator måleren stiger den hele tiden når der er varme på. Altså 1 2 3 4....

Når der er nået 100 eller 1000 - er det så lig med 1 kubikmeter naturgas? Eller er det for hver gang den tæller 1 op?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 07:03 #4
Det kan ikke måles i kubikmeter på en radiator, det bliver målt på ejndommens gasmåler.
Går ud fra at du bor i en ejndom med flere lejligheder, og der så er målere på alle raditore, så tæller jeres i tal hvor andre tæller i streger, når regnskabsåret er slut så aflæses målerene og dine målere viser f.eks 5000 andre har også et tal på X samlet bliver det måske 60.000 så skal i ud fra tallene dele udgiften til M3 gas som er aflæst på ejndommens gasmåler.
Avatar billede matz Nybegynder
15. oktober 2008 - 07:31 #5
Okay, så det er en slags kollektiv betaling. Man kan ikke bruge for meget vamre - og hvis man gør er det alle i ejendommen som skal betale for det?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 09:52 #6
Det koster mere og mere for dig jo højere tal du har, så du betaler faktisk selv dit højere forbrug.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 10:09 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2008 - 08:13 #8
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det kan jo ud i fremtiden få betydning for hjælp en anden gang.