Avatar billede soulmonk Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:10 Der er 10 kommentarer

Lave xp installationscd fra i386 eller lign

Hej.
Jeg har efterhånden brug for at formatere min bærbare.
Problemet er, at jeg ikke kan finde oem-cden. Dog har jeg en i386 mappe og en original cd-key, så tænkte om man kunne lave en installationscd ud af i386-mappen?
Man kan køre winnt.exe derfra, og den starter en installation, men jeg ville være tryggere ved at gøre det fra en cd, når nu harddisken skal formateres.

derudover: Er der en chance for at noget forbliver, når man formaterer? Altså kan jeg risikerer at en virus eller lign bliver i bootsectoren f.eks.?

mvh
chr
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 09:21 #1
man laver den sådan her

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 09:22 #2
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2008 - 09:39 #3
Det er dog helt utroligt alle de windows cd'er der forsvinder eller smides ud - især i betragtning af hvor vigtig den er!
Avatar billede soulmonk Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:01 #4
Treatmenice: tak, jeg forsøger snarest muligt.

Summer: Væk under flytning. Tror den ligger pakket væk på mine forældres loft et sted, bevares.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 11:30 #5
jeg lavede en win xp da den gamle fik en "ridse" der var ikke nogen og så måtte jeg finde en på nettet og kopiere den fil der bøvlede over og overskrive og så lave den - den virker endnu

du kan også se på denne side

www.helgec.dk

man kan det samme næsten med vista via vlite

http://www.vlite.net/

jeg har lavet en og den virker. det var bare for sjov men bare for at blive fri for at skrive kode og navn bruger jeg den

m.v.h
Avatar billede thov Forsker
14. oktober 2008 - 20:05 #6
OEM'er er lidt specielle for i386 folderen skal indeholde 4 stk. OEMBIOS.XX_ filer.
Er de der ikke, kan de hentes fra Windows\System32 folderen, pakkes med MakeCAB og lægges i i386 folderen.
Det skal gøres, inden du begynder at 'slipstreame', og årsagen er den, at OEM'er er preaktiverede hos M$.

Her er hvad du skal gøre:
I system32 folderen ligger (forhåbentlig) disse filer:
OEMBIOS.BIN
OEMBIOS.CAT
OEMBIOS.SIG
OEMBIOS.DAT

I Start -> Kør, skriver du:
makecab c:\windows\system32\oembios.bin
makecab c:\windows\system32\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\oembios.cat
makecab c:\windows\system32\oembios.sig
makecab c:\windows\system32\oembios.dat

De fire nye filer, nu med .bi_, ca_, si_ og da_ som 'efternavn' flyttes over i i386.
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2008 - 20:54 #7
Hvis man har ødelagt sin originale windows cd, får man kvit og frit en ny ved fuldgyldig dokumentation. Har selv prøvet det.
Avatar billede soulmonk Nybegynder
15. oktober 2008 - 16:53 #8
thov: de ligger der allerede kan jeg se. så er det bare at slipstreame?
Avatar billede thov Forsker
15. oktober 2008 - 22:43 #9
Ja, det er bare at klø på :-)
Der er aldrig til at vide med OEMBIOS filerne - En Acer manglede dem, og en Dell havde dem med...
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 14:16 #10
svar