Avatar billede wix Nybegynder
15. oktober 2008 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny PC, passer stumperne sammen?

Jeg er ved at bygge en ny PC til at spille på. Budgettet er lille....
Passer flg. fornuftigt sammen:

ASUS EN9600GT/HTDI/512MB
ASUS P5Q SE/R
Intel Core 2 Duo E8400

Mvh., Chr.
Avatar billede finntoft Nybegynder
15. oktober 2008 - 14:41 #1
Ja det skulle virke sammen.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 14:44 #2
du kunne starte sådan her med at vise dit motherboard.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=709&l4=0&model=2429&modelmenu=1

m.v.h
Avatar billede wix Nybegynder
15. oktober 2008 - 16:47 #3
Hvilket windoze OS bør man installere på sådan en maskine? XP/Vista?

og så forresten:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=651&l4=0&model=2103&modelmenu=1
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 17:32 #4
nu bliver isen tynd som man siger - det kommer an på hvad du skal bruge den til.

http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/features/default.mspx

i mit tilfælde syntes jeg den skulle kunne det hele og ikke koste bondgården og så skulle den kunne køre det sidste nye.

mit valg faldt på vista ultimate OEM 32 bit dk koster (ca 1100,- kr)
jeg har også      vista ultimate OEM 64 bit dk (den bruger jeg ikke)
jeg var hurtigt ude og 64 bit driverne var overhovedet ikke på plads ja man kan sige at det kom bag på hele verden at vista udkom. driverne virkede heller ikke til 32 bit men det gør de i dag

når du har slået UAC fra og er superadministrator i vista kører den faktisk ganske godt næsten ligesom win xp. husk lige på at salget er stoppet af win xp.

selv rammene er billige nu - jeg har 4 gb i min selv om den kun viser 3. et eller andet men ifølge microsoft betyder det ikke at den at den bruger 4 hvis du har det inde. den vil ikke kunne bruge mere end de 4 gb i 32 bit.

det med dit grafikkort er en verden i sig selv. f.eks kan man købe et hos mutimedia world der er verdens hurtigste gigabyte 4850 tror jeg det hedder for 3200,-,kr.
men inden jeg får sendt denne mail passer det nok ikke mere.

men om det er sådan livet er må du selv beslutte dig til.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. oktober 2008 - 17:33 #5
Tingene passer fint sammen. Vista eller XP er smag og behag, med mindre du vil have 64-bit (for at bruge 4GB RAM eller mere), så ville jeg klart vælge Vista. Jeg er glad for XP men min Vista 64-bit kører faktisk overraskende godt.

(Jeg har i øvrigt et nyt ASUS P5Q Deluxe jeg skal af med)
Avatar billede wix Nybegynder
15. oktober 2008 - 17:56 #6
Mange tak for diverse input.