Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 17:16 Der er 24 kommentarer

Ingen forbindelse mellem skærmen og computeren

Hej.

Jeg har ikke forbindelse mellem min skærm og pc. Skærmen er bare sort og så blinker den lille lys lampe som sidder på skærmen, lige som hvis PC ikke var tændt.

Jeg har nu fået udlukkede mit grafikkort, ved at teste det i en anden pc.
Jeg har også udlukkede min skærm for jeg prøvede at bruge en anden skærm, på computeren.

I dag lavede jeg en test. Jeg tog en CPU ud på en anden PC. Den gjorde det sammen som min gør nu. Men det forsøg har ikke udlukkede at det kan være Motherboardet.

Kom gerne med mange bud, på problemet
Avatar billede locke Nybegynder
15. oktober 2008 - 17:51 #1
For at starte et sted: nulstil din CMOS
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:09 #2
Hvad er det? Hvordan gør jeg det?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:22 #3
Det kan muligvis også skyldes ram fejl. Hvis du har mere end 1. ramblok, så prøv
at tage en ud på skift. Ellers prøv at låne nogle andre ram til at prøve med.
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:44 #4
Har nu prøvet med nogle andre ram og det hjælper ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:53 #5
Efter det du nu har prøvet, tror jeg desværre, at bundkortet eller cpuén har fejl.
(går ud fra, at du sikrede dig, at computeren skulle kunne køre med de ram)
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:55 #6
nogle som har siddet i pc før, dem som den har nu
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:58 #7
Men kan jeg kommer helt tæt på problemet, ud fra det jeg har nu ? For det jeg lige kan se jeg skal gøre for at finde helt præcis frem til problemet skulle være at jeg satte en anden CPU i PC'en. Men det har jeg desværre ikke lige mulighed for :P
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:21 #8
Du har helt ret. En anden cpu er nødvendig for at afprøve bundkortet, så der er
ikke mere du kan gøre. Surt nok, der er nok ikke mange, som ligger inde med en
ekstra cpu.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:22 #9
Ps. Er du sikker på, at strømforsyningen er i orden?
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:57 #10
kan det vel ikke være da tingene køre, men ofc kan stikkede til bundkortet være i stykker
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:18 #11
Det er vel kun ventilatoren der kører? At stikkene til bundkortet skulle være i
stykker, har jeg aldrig hørt om.
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:23 #12
CPU køleren køre og Grafikkort køre
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:54 #13
Derfor kan der godt være noget galt med strømforsyningen. Der er jo ikke en fælles
tilgang, men forskellige strømstyrker. Men never mind, jeg tror alligevel det jeg
skrev om, at enten er cpu eller bundkort stået af, desværre.
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:41 #14
okay. Tak for hjælpen
Avatar billede nipu Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:44 #15
hvordan giver jeg dig de 100 p.??
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:44 #16
Det er i orden. Husk at lukke spørgsmålet. Du kan bare selv lægge et svar:)
Avatar billede locke Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:47 #17
CMOS er der hvor alle BIOS-indstillingerne gemmes. Hvis der er helt ged i den, kan det medføre de sjoveste problemer.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 23:54 #18
Og hvordan nulstiller man lige en CMOS locke?
Avatar billede locke Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:58 #19
Fratager den strømmen (batteri), eller kortslutter en jumper (fremgår af manualen)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 00:19 #20
Bruger man stadig den slags bateridrevet CMOS? troede kun det var til uret
Avatar billede locke Nybegynder
16. oktober 2008 - 00:30 #21
Ja, den slags CMOS-RAM bruges stadigvæk
Avatar billede off-line Nybegynder
16. oktober 2008 - 13:59 #22
Jeg har en lille illustration af cmos: http://www.sitecenter.dk/jasveg/
Avatar billede nipu Nybegynder
05. november 2008 - 23:29 #23
Så har jeg prøvet at sætte en anden cpu i min pc og den virker stadig ikke. Jeg kan ikke gøre noget ved det der CMOS-RAM.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2008 - 14:05 #24
Hvordan gik det så?