Avatar billede hyber1z0r Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering af XP

Jeg synes at min pc er blevet alt for langsom, så jeg har tænkt mig at formatere... Jeg har gjort det før, men der er kommet et nyt problem. Jeg kan ikke Starte fra cd når den starter op fordi jeg har et G15 tastatur som først 'tænder' og lyser når 'Windows-loading' siden kommer frem, så jeg kan ikke trykke på en tast.
Kan jeg sætte min pc auto., til at boote fra cd eller hvad gør jeg?
Avatar billede peet-49 Novice
17. oktober 2008 - 13:16 #1
Du går i bios og enabler usb for keyboard, eller starter install fra windows som en ny ren indstallation.
Avatar billede hyber1z0r Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:20 #2
Jeg er ret noob, hvordan går jeg i bios?
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2008 - 13:25 #3
prøv under opstart at trykke på "del-tasten"  eller  F2 / F12
Avatar billede peet-49 Novice
17. oktober 2008 - 13:26 #4
F2 eller DEL
Avatar billede hyber1z0r Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:28 #5
Det hjælper ikke helt, selvom i svarede på spørgsmålet :/
Mit tastatur kan ikke bruges før pc'en er startet helt op, så under opstart kan jeg jo ikke trykke Del eller F2, så kunne jeg lige så godt bare trykke på en tast for at installere xp..
Avatar billede hyber1z0r Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:30 #6
Men kan jeg mens pc'en er startet helt op gå ind i xp cd'en og klikke: "Installere Windows XP"? vil den så 'formatere og installere xp'.
- Ved godt jeg lyder ret dum xD. Men vil det så formatere og installere, eller bare installere oveni og jeg beholder mine dokumenter og alt det der lort, jeg har. For det vil jeg IKKE! Alt skal slettes, - SOM EN HELT NY COMPUTER! (:
Avatar billede graspman Nybegynder
17. oktober 2008 - 14:15 #7
Prøv at se om du ikke kan låne et keyboard af en ven og brug det istedet. Gerne et med ps2 stik. Så kan du bruge tastaturet så snart maskinen starter. Det er det hurtigste.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
18. oktober 2008 - 08:45 #8
Du kan godt reinstallere Xp fra windows, under installationen skal man ind under advancerede indstillinger og sætte hak i "Copy all installationsfiles from Setup CD" og hak i "I want to chose the install drive and partition during setup"
Det ligner lidt denne installation/rep. fra Windowsreinstall.com - Se billede 7.
http://www.windowsxpprofessional.windowsreinstall.com/installxpwindowsparallel/indexfullpage.htm

/Blueyed1
18. oktober 2008 - 12:22 #9
Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
(Ha' diverse drivers, ServicePack2-3, Sikkerhedsprogrammer, ... klar på passende andet medie...)
OG INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...