Avatar billede duvander Juniormester
18. oktober 2008 - 21:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stregkode uden baggrund

Hej Eksp.

Jeg ved ikke så meget om stregkoder så har et par spørgsmål...

1. Hvis man ønsker ikke at have hvid baggrund på, er der så krav til baggrundsbillede for den kan læses?

2. Skal stregkode programmet lave en stregkode med transparent  baggrund eller kan man selv fikse det i Photoshop. ? Og hvordan gør man det uden at ødelægge den?
Avatar billede ladyhawke Novice
19. oktober 2008 - 11:41 #1
Om din stregkode kan læses afhænger primært af hvilken stregkodelæser der bliver brugt og om der er forstyrrende elementer, så som plastindpakning eller lignende som dækker...

Normalt kan du godt lave en anden baggrundsfarve, men som regel ensfarvet. Jeg ved ikke hvilket program du bruger, det skriver du ikke, så hvordan kan vi udtale os om det.
Avatar billede duvander Juniormester
19. oktober 2008 - 14:17 #2
Jeg har modtaget en stregkode med hvid baggrund og fjernet de hvide i Photoshop, og derefter placed det i Indesign som .psd fil
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. oktober 2008 - 22:57 #3
Du kan godt lægge den på en farvet baggrund. Bare sørg for at der er stor kontrast! Feks kan du godt lægge sort på gul.

Hmm Photoshop..  du har ikke fået den i vektorformat? Og nej den bliver ikke ødelagt så længe du ikke strækker i den. Desuden kan du også bare sætte Blending Mode til Multiply i InDesign for at fjerne den hvide baggrund :)

Husk at ISBN også skal stå læsbart ovenover, og i kolofon/copyright.