Avatar billede shik Nybegynder
20. oktober 2008 - 19:17 Der er 8 kommentarer

Ingen lyd efter ram opgradering

Jeg har lige installeret 2 gb ekstra ram i min pc, og nu vil der ikke komme lyd ud af højttalerne.
Er der nogen som har en idé om hvad det kan være?
20. oktober 2008 - 19:24 #1
De to ting har jo ikke noget med hinanden at gøre. Prøv at tage de RAM ud igen...

(Mistanke om fejl 40/45 - forkert montering af stik mm. )
Avatar billede shik Nybegynder
20. oktober 2008 - 19:40 #2
De nye RAM virker fint og jeg har tripple tjekket at minijack stikkene sidder rigtigt monteret.
Der kommer kun en lille smule skrat ud en gang i mellem hvis jeg prøver at afspille noget. Men det er ikke hele tiden.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2008 - 20:00 #3
Tjekket at du ikke har fået løsnet et stik/kabel INDEN I pc`en ? - især hvis der går et lille kabel fra CD/DVD-drevet og ned til motherboardet
Avatar billede shik Nybegynder
20. oktober 2008 - 21:41 #4
Men hvad har dvd drevet at gøre med at der ikke kommer lyd ud af computeren, det er jo ikke en cd jeg afspiller?
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2008 - 21:53 #5
På en nogle pc`ere er der monteret et lille lydkabel, fra CD / DVD drevet og ned på bundkortet - det er jo muligt at du har fået den rykket ud af stikket.
og det har intet med at gøre om der afspilles fra cd/dvd ej heller om der er en disc i
Eller du er kommet til at skubbe til selve lydkortet - hvis ikke det er et on-borard.
Avatar billede shik Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:07 #6
Nu har jeg tjekket og der er intet kabel som sidder løst eller noget, kortet sidder også rigtigt.
Hvad kan jeg gøre? Nu skratter den bare hele tiden.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2008 - 16:43 #7
Sikker på, at de stik fra højttalerne er korrekt i "bund" og dit lydkort sidder korrekt i soklen - der er jo ikke så mange muligheder end dem der tidligere er nævnt