Avatar billede chalde Seniormester
21. oktober 2008 - 16:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb af .dk domæne

Hey folkens

Jeg skal give en ven et .dk domæne i fødselsdagsgave, men er lidt på bar bund om hvor det skal købes.
Han har ikke det store kendskab til webdesign, og tænkte derfor på at finde en host med noget CMS eller noget standarddesign (som evt. med tiden kan ændres).
Det skal bruges til en hjemmeside for en mindre privat loge, så der skal gerne være plads til billeder/filmklip (tænkte på en 3-5gb), muligvis noget kalender, og gerne med login så det holdes privat.
Nogle der har et bud på et sted med ovenstående til en god pris og som gerne er stabilt og sikkert?
Avatar billede thomasdb Nybegynder
21. oktober 2008 - 16:48 #1
www.webglobe.dk koster .dk domæner 49 kr. + afgift til hostmaster. jeg mener at der medfølger en cms løsning med i alle deres webhotel og exchange :) weee exchange
Avatar billede chalde Seniormester
21. oktober 2008 - 17:57 #2
Det virker relativt pebret i forhold til f.eks www.one.com og www.webdomain.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. oktober 2008 - 18:07 #3
Stabilitet koster lidt, men hvis det er privat så sker der vel heller ikke noget ved lidt nedetid i ny og næ?

one, surftown m.v. er billige, de har en okay support og stabilitet, men er oppetid, support og backup vigtig så må man betale noget mere end 9 kroner pr. måned.

Men ellers må 3-5 GB billeder og filmklip af privat karakter siges at være en del, men prøv surftown, one eller euroone
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:22 #4
Køb domænet ved gratisdns, så kan i altid pleje domænet derhen i vil, til 89,- det bliver ikke billigere. :)

Så kan du altid sammen med vennen bestemme hvor det skal ligge, i sidste ende er det jo ham som skal betale for webhotelet :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:31 #5
Avatar billede chalde Seniormester
22. oktober 2008 - 10:32 #6
Takker for info folkens.
Men ja, stabiliteten er ikke livskritisk.
Smid et par svar.

Tror det bliver et af de billige med hotel og cms.
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. oktober 2008 - 10:41 #7
Svar
Avatar billede chalde Seniormester
24. oktober 2008 - 21:07 #8
Tak for hjælpen, der var lidt at kigge på :)