Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
22. oktober 2008 - 00:02 Der er 4 kommentarer

Raid-1 er gået ned efter strøm afbrud! Kan ikke starte igen..

Hej Exp

Vi har et seriøst problem! Vores server med mange meget vigtige hjemmesider er gået ned.. Det skete efter at strømmen gik.. da jeg startede serveren op igen sagde den bare "disk boot failure" og ville ikke starte vores windows 2008 op.

Vores motherboard hvor raidsystemet ligget på er et Abit IP35 Pro S-775

Jeg får en mulighed for at lave den om til non-raid, men jeg vil også gerne have mulighed for at gemme alle mine data´er ( har godt nok ekstern backup)

Den giver mig også mulighed for at sætte en system-disk i, men hvad vil jeg få ud af det?

Kender ikke rigtigt noget til raid, så mangler seriøs noget hjælp
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2008 - 07:35 #1
Selv om du kører RAID kan du vel stadig lave en "chkdsk /r /p" fra din system disk www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede thill Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:03 #2
Jeg har fornyligt været ude for at skulle genskabe et ødelagt data drev, hvor RAID controlleren stadig fungerede, men hvor de 2 diske der var sat op som RAID-0 var stået af, men det brude også virke med RAID-1

Jeg fandt frem til at runtime.org havde de 2 tools der skulle til.

Først starter man med at genskabe et disk image. Der var tale om 2 stk 60GB PATA drev, som blev monteret i en alm. stationær PC på IDE controllerne. Selve imaget tog under 5 min at blive genskabt, der efter tog det ca 60 min at få reddet næsten alle data.

Til genskabelse af RAID imaget benyttede jeg RAID Reconstructor V3.35 og til at få adgang til data var det GetDataBack for NTFS V3.32.

Jeg kan kun anbefale disse 2 produkter, og prisen er bestemt overkommelig.

RAID Reconstructor V3.35 koster kun $99 USD

GetDataBack for NTFS V3.32 koster kun $79 USD
Avatar billede serverservice Praktikant
23. oktober 2008 - 18:02 #3
Det er ikke sandsynligt at det er så slemt at du skal til at gendanne -
I første omgang kunne du tjekke din raid ved at åbne raid konfigurationen ved boot af serveren - står begge diske uden fejl skal du bare reparere windows.
Er der fejl på den ene disk må den skiftes og du skal genopbygge raid med den anden som source disk - ok ?
Håber du kan bruge mit indlæg - ellers kan du afvise

Jeg kan meget varmt anbefale at I anskaffer jer en UPS som kan levere nødstrøm til jeres servere ved nedbrud - så havde du været uden den fejl du har nu - det er sandsynligt at den bare var ved at opdatere eller noget og så kan et størmafbrud få fatale konsekvenser for styresystemet - du kan evt. købe en UPS her www.edbshoppen.dk
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:13 #4
Lukketid? Evt med en lille opdatering på hvordan det gik....?
Bare så de der har tilbudt deres råd og vejledning har en ide om hvad der er sket
Og måske kunne det hjælpe andre også...?