Avatar billede jensgram Nybegynder
22. oktober 2008 - 08:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk videoafspiller, medie via GET

Hej alle,

Jeg er simpelthen så rusten til Flash, at jeg ikke har mod på denne opgave. Derfor vil jeg høre, om nogen kender til noget eksisterende, der kan følgende:

Jeg søger en lille Flash-applikation, der kan afspille videoer. Den skal anvendes på en hjemmeside, hvor ejeren ønsker, at den starter automatisk og derefter looper (tolk det som en klassisk animation, blot med video).

Der skal således ikke være nogen interaktion - blot automatisk afspilning.

DOG skal selve videoen kunne gives med som et argument til applikationen - via GET eller whatever.

Kender nogen til noget jeg måske kan bruge?

... og skal videoerne konverteres til FLV (de er nu MOV)?

Pft
Avatar billede andersbro Nybegynder
22. oktober 2008 - 16:36 #1
Konvertér videoerne til flv og brug denne player:
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player
Så skulle du være godt kørende.
Avatar billede jensgram Nybegynder
22. oktober 2008 - 18:55 #2
Ja, der var sgu endda en setup wizard, hvor man kunne tilpasse den. Det bliver vist løsningen. Takker og smid svar.
Avatar billede andersbro Nybegynder
23. oktober 2008 - 10:40 #3
Det var så lidt.
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:57 #4
Og det var da et helvede at få den til at modtage "flashvars", når man vil gøre det fra XHTML, hvor '&' ikke må stå unescaped! Filmen blev ikke afspillet, hvis jeg adskilte flashvars med & og browseren gav op, hvis jeg ikke gjorde :(

Mange løsningsforslag og forsøg senere, blev det:

.addParamFV('flashvars',new Array('file=...flv', 'frontcolor=FFFFFF', 'lightcolor=FFFFFF', 'screencolor=FFFFFF', 'controlbar=none', 'autostart=true', 'displayclick=none', 'repeat=always', 'stretching=exactfit'));

Hvor addParamFV er tilføjet i swfobject.js:

addParamFV:function(__a,__b){this.params[__a]=__b.join("&")}

Bare hvis andre skulle kunne bruge det. Jeg fatter ikke, hvorfor jeg ikke kunne finde rapporter fra andre, der havde samme problem...

Men nu virker det!