Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C5 3.0 Antal tegn i varenumre

Vi har fået møbler i vort sortiment og det er helt nyt for os.

Da der er mange variationer mht. træsorter, stoftyper, størrelser, møbeltyper (gulv/væg/hjul/ben/model) osv., så drejer det sig for os nu om at lave en nem og overskuelig opdeling af varenumrene.

Jeg løber hurtigt ind i, at jeg har for få tegn at gøre med (jeg har 20 tegn). Hvad skal der til for at åbne op for flere tegn og hvilke konsekvenser kan det evt. have?

Er der ellers nogen, der har gjort sig nogle erfaringer mht. opdeling af varenumre på møbelsortiment?

På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede mariaf Juniormester
24. oktober 2008 - 20:35 #1
Du kan ikke bare øge antallet af tegn, da en del macroer kører med at smide varenummeret i variable, der så også er for korte. Du får med andre ord en del problemer - taler af erfaring.

I stedet kunne du se på en variantløsning til C5. Hold dig fra Munk IT's løsning - der er for mange fejl i -  men så vidt jeg ved skulle Norriq have en løsning, der er funktionsdygtig. Få den vist på samme version som I skal bruge.

Hvorfor kører i stadig på 3.0? Den er jo tudsegammel efterhånden.
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
27. oktober 2008 - 10:55 #2
Så tror jeg hellere, at jeg vil bygge numre op med det antal tegn, der er til rådighed nu. Det burde også kunne lade sig gøre.

Mht. hvorfor vi kører version 3.0, så har du FULDSTÆNDIG ret. Jeg har flere gange førsøgt at få den opdateret til 4.0. Vi har jo både betalt for den samt modtaget skiven for LÆNGE siden. Jeg kender ikke argumenterne, men jeg forestiller mig, at det er fordi vi har en del "interne/specielle" tilpasninger, som man er bange for konflikter i forbindelse med en opdatering og måske man ikke har lyst til at bruge tid og penge på det.

I tidens løb har vi haft en ekstern konsulent fra Hundslund til at hjælpe os med C5 og de gange, hvor jeg har nævnt opdatering til 4.0 er han i fællesskab med min chef blevet enig om at vente!!!! - hvorfor kan jeg kun undre mig over, men jeg kan desværre ikke gøre så meget andet end at undre mig.