Avatar billede msjfsn Nybegynder
25. oktober 2008 - 22:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genvej, program eller andet smart til netradio

Hej eksperter.

Jeg bruger tit netradio, derfor vil jeg høre om nogen herinde har forslag til nemmere brug.
Jeg bruger den widget DR har lavet, så ligger den på skrivebordet, smart!
Er der ikke lavet et program så man kan "tune" som om det var en DAB/analog "rigtig" radio?? Er der ellers andet man kan gøre for at have det på skrivebordet?

Kører vista hvis det er nyttig info..... :)
Avatar billede msjfsn Nybegynder
25. oktober 2008 - 23:23 #1
Har fundet nogle gennem windows vista til sidepanelet.

Andre forslag?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
25. oktober 2008 - 23:46 #2
Ikke forstået.. et widget med flere radioer i eller?
Avatar billede msjfsn Nybegynder
26. oktober 2008 - 07:52 #3
Jeg søger et program hvor man kan tune og finde de gængse danske radiokanaler.

I stedet for at høre P3 hvor man kun kan zappe mellem DR kanaler, søger jeg et program der kan tage flere forskellige stationer
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 08:26 #4
har du prøvet dk netradio eller rettere lasses netradio

den ligger som en widget til vista sidepanel
der er 20 forskellige stationer du kan prøve radio100 fm soft virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 08:27 #5
Avatar billede killer_bee Nybegynder
26. oktober 2008 - 16:20 #6
msjfsn - jeg tror ikke at du kan have et program som fungere som radio, da det som kan tune din almindelig radio er jo ikke softwaren, men det er hardware. Altså med mindre du har en radio indbygget i din computer så er der ikke noget software som bare kan emulere det. Så derfor er det disse net radio plugins man kan bruge, hvilke faktisk ikke har noget med radio som sådan at gøre, men er bare en streaming klient.
So jeg tror ikke du kan få det du søger efter.
Avatar billede Beach Mester
26. oktober 2008 - 17:19 #7
killer_bee--->
Det skulle så lige være hvis man havde et tunerkort. Du er inde på det, men tror ikke "den" bliver fattet rigtigt---> en "indbygget" radio i computeren:-)

//Beach
Avatar billede msjfsn Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:38 #8
Tjae, det der kommer tættest på det jeg søger er nok Lasses Netradio.

Så hvis Treatmenice vil smide et svar :)O.

Ellers takker for indsatsen alle mand ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 20:04 #9
tak.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
27. oktober 2008 - 10:27 #10
Beach -> det er lige det jeg mente :o) men ville ikke komme med technical mambojumbo :D
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
27. oktober 2008 - 22:10 #11
Du kan jo bruge winamp til at høre netradioer i.
Her er et link til en  side med links til alle DR´s stationer (og winamp, mplayer...).
http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp
Og ligeledes vil du kunne finde links til andre netradioer på deres respektive hjemmesider.