Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. oktober 2008 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Simpelt statusbar spørgsmål

Det er sikkert meget simpelt, men alligevel:

Jeg har en statusbar på en form der kan resizes. Når formen resizes kan det ske at det ene panel i statusbaren bliver for lille (det er et ur) - hvordan forhindrer jeg det? Kan man aflæses størrelsen af teksten og så resize panelet til den størrelse.
I det andet panel vises et filnavn. Hvis det panel bliver for lille ville jeg godt vise filnavnet som f.eks. C:\temp\...\...\fil.txt Findes der en funktion der kan det eller skal jeg til at rode i mine gamle TurboPascal units hvor jeg havde lavet en for snart 15 år siden.
Avatar billede dkn Nybegynder
27. oktober 2008 - 15:35 #1
canvas har TextWidth functionen som du nok kunne bruge.
tpanel har dog ikke lige et canvas, men hvis du bruger samme font andre steder kan du bruge functionen gennem det object. Du kan også lave et bitmap fx. og assign dit panels font til den og så kalde TextWidth.
Avatar billede hrc Mester
28. oktober 2008 - 09:30 #2
Der er MinimizeName i unitten FileCtr som du kan bruge til at '...'-ificere din sti. Den tager en streng og en max-længde som parameter og den kan du finde vha. Statusbar.Panels[i].Width
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:05 #3
Jeg fik lavet noget ved hjælp af formens Canvas og lidt fiflen frem og tilbage.

MinimizeName fik directorynavnet til at se fornuftigt ud.

Svar fra begge tak :-)
Avatar billede hrc Mester
28. oktober 2008 - 11:30 #4
ok
Avatar billede dkn Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:44 #5
okay