Avatar billede mejeristen Praktikant
27. oktober 2008 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente data ud fra bærbar disk med ekstern usb kabel

Hejsa.

Jeg skal have data ud fra en bærbars harddisk og har et kabelsæt som jeg har brugt hvor jeg tilslutter strøm og idekabel/sata kabel med usb til com.

Det virker fint med 3,5 hd og der står at det også er til 2,5" men det virker ikke:-(.

Jeg kan ikke sætte strømstik i men den starter godt nok når den bliver tilsluttet og computeren finder den og installerer driveren, alt forløber perfekt. Bortset fra at den ikke kan ses nogen steder. Dog hvis jeg går i enhedshåndtering, figurerer den under diske men jeg kan ikke åbne den derfra.

Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre eller har gjort forkert?

På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
28. oktober 2008 - 01:54 #1
Er det sådan et sæt ? http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
og bruger du i så fald begge USB stik (Det røde er kun til ekstra strøm).
Avatar billede fuglen1 Novice
28. oktober 2008 - 08:15 #2
Prøv at gå  i diskhåndtering og se om den er tildelt et drevbogstav.
eller til del et selv.
hvis der er en fat32 eller ntfs partition.

Er den med en linux partition skal der bruges andre programmer at kunne bruge det under windows.
Avatar billede mejeristen Praktikant
29. oktober 2008 - 23:50 #3
Tak for svarene:-)

Hej thov : Nej den er fra icido men ligner meget den fra sandberg bortset fra at der ikke er noget ekstra usb stick med.

Hej Fuglen1 : Nu du siger det så tror jeg faktisk ikke den var tildelt noget drev da jeg kiggede, er på vej iseng men kigger efter det imorgen og ja det er en 30 gb fat32 med xp home på.
Avatar billede thov Forsker
30. oktober 2008 - 00:38 #4
2,5" diske strømforsynes gennem USB kablet, og forbruget ligger på grænsen af, hvad en enkelt port kan levere.
Derfor findes der kabler med det ekstra (røde) stik, hvis computerens USB udgang ikke kan levere de 500mA som den burde være specificeret til.
Avatar billede mejeristen Praktikant
31. oktober 2008 - 15:54 #5
Hej igen.

Tak for alle inputtene,nu har jeg fået den til det flere gange men den går så istå og min egen computer fryser fuldstændig så disken er nok ikke så meget værd længere.

Jeg nåede ikke at tildele den et drevbogstav for den gjorde det ,lige pludselig selv men jeg tror det var det som var galt før så Fuglen1 kan du ikke smide et svar så kan du få pointene, det var jo det du var inde på:-).

Hilsen Mejeristen
Avatar billede fuglen1 Novice
31. oktober 2008 - 22:48 #6
Vil det sige at pcen sætter sig fast når du skal tilgive disken et drevbogstav.
Det burde kunne virke eller må du vel smide disken i en kasse og se om detb er bedre..

Eller prøve med en Linux livecd, så skulle disken gerne blive mountet med det samme.
Avatar billede mejeristen Praktikant
13. december 2008 - 17:11 #7
Hej fuglen1.

Undskyld den sene afslutning:-).

Jeg har haft HD både i en externe kasse og med mit andet sæt, disken var bare så færdig at den kun kunne køre en gang imellem men nu har jeg fået alle data ud:-).

Tak for svarene allesammen.