Avatar billede hj0rth Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:51 Der er 8 kommentarer

Index fade

Hej, jeg leder efter et script som kan vise et billede som en slags startside. Billedet skal være full-screen når siden loades, men så fade væk uden museklik, og så skulle siden egentlig gerne være upåvirket.

Håber der er en der ligger inde med nogle koder (:

mvh. Jesper Hjorth
Avatar billede axboeg Nybegynder
27. oktober 2008 - 22:53 #1
Hej Jesper,

Problemmet med et full screen billede er at du ikke aner hvilken opløsning brugeren sidder med i den anden ende, hvilket enten kræver at du laver det som et pattern (ikke særlig pænt) eller ligger billedet op i forskellige opløsninger hvor du så herfra måske også stræker i billedet (heller ikke særlig pænt).

De fleste vælger at fade baggrunden ud for at vise en mindre div på midten af siden, hvor der evt. står "Vent Venligst".

Det kan laves i CSS og sammen med JavaScript/AJAX kan man lave fading delen : her er muligvis noget du kan bruge:

http://www.tutorialized.com/view/tutorial/JS-Animation-Fade-Appear-DIV-Elements-Tutorial-[Pt.-1]/34082
VH
Brian
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2008 - 23:08 #2
<ole>

Ehhh ... Ajax? Ajax kan ikke bidrage med noget somhelst i denne sammenhæng  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede axboeg Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:38 #3
...undskyld jeg mente jQuery

Vh
Brian
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 14:01 #4
Hvis valid kode er noget, man tager seriøst, vil det nok være hensigtsmæssigt at finde et andet script  =)
Avatar billede hj0rth Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:52 #5
jeg må være ærlig at sige at jeg ikke har den store erfaring med Javascript og derfor meget hurtigt finder det overskueligt.

Men altså jeg havde og regnet med at det skulle laves som noget css og <div>, men kan ikke helt gennemskue hvordan.

.. men altså, jeg er da langt fra den første der har fået denne idé? synes da at mindes almindelige html sider med den effekt?

- Hj0rth
Avatar billede axboeg Nybegynder
28. oktober 2008 - 20:41 #6
Jeg fandt denne:

http://www.experts-exchange.com/Programming/Languages/Scripting/JavaScript/Q_22951017.html

Svaret fra b0lsc0tt virker fint til dette og der kan ryddes meget ud i hans kode, men det giver i hvert fald den basale virkning.

Vh
Brian
Avatar billede hj0rth Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:52 #7
okay, jeg kan ikke helt gennemskue deres trail-shit-system. Men man skal jo nok bare signe sig for at få noget ud af det.

Men tak for hjælpen indtil videre Brian,

jeg må dog sige at jeg stadig søger noget lidt mere konkret, jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig klart nok, men scriptet skulle gerne fungere sådan at billede automatisk fader væk efter cirka et sekund.

mvh. hj0rth
Avatar billede axboeg Nybegynder
29. oktober 2008 - 00:12 #8
Du skal bare se svaret i bunden - bliv ved med at scrolle ned.