Avatar billede lbhansen Nybegynder
27. juni 2001 - 17:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

font underline

Jeg har kigget det meste af dokumentationen om fonte igennem, men der er ikke lige den funktionalitet jeg leder efter.

Problemstillingen er, at jeg skal skrive en tekst med understregning, men for hvert sted en karakter laver et descent, skal de næste to pixels til højre og venstre ikke underlines.
Avatar billede bo Nybegynder
27. juni 2001 - 17:35 #1
Kan du ikke gøre sådan her:

<u>Det er skal underlines</u>
Avatar billede bo Nybegynder
27. juni 2001 - 17:35 #2
UPS!

er = der
Avatar billede lbhansen Nybegynder
27. juni 2001 - 17:41 #3
jeg taler om java, hverken om javascript eller html
Avatar billede bo Nybegynder
27. juni 2001 - 17:42 #4
Nåh, okay! :)
Avatar billede mallemab Nybegynder
27. juni 2001 - 18:08 #5
Avatar billede lbhansen Nybegynder
27. juni 2001 - 19:05 #6
mallemab >> Det giver godt nok en underline, men ikke med den opførsel jeg har beskrevet. Desuden har jeg glemt at skrive, at teksten skal laves med et Graphics object, og ikke som en komponent
Avatar billede mallemab Nybegynder
28. juni 2001 - 00:46 #7
Hvis du vil skrive tekst på et Graphics object, så er underline ikke umiddelbart understøttet. Du bliver nødt til at bruge f.eks drawline() metoden på graphics objektet. Du kan selvfølgelig lave en klasse der gør det for dig, så kan du jo også nemt implementere dine 2 ikke understregede pixels. God arbejdslyst.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
28. juni 2001 - 05:42 #8
Nej, så simpelt er det ikke, for selvom du får skrevet din text, så ved du ikke lige præcis hvor hvert bogstav descenter, og de descenter ikke lige bredt. fx descenter \'g\' bredere end \'p\'. Du kan få en del oplysninger med fontmetrics, men ikke lige de informationer
Avatar billede lbhansen Nybegynder
28. juni 2001 - 15:31 #9
Har løst problemstillingen.
Måtte bruge en PixelGrapper, og søge frem til hvor der ikke skulle være underlinet, og undgå det. Lidt besværligt, men det lykkedes.