Avatar billede flash_84 Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:28 Der er 5 kommentarer

Valg af TV-tuner kort til PC

Hej,

Jeg skal bruge et tv-tuner kort til min pc.
Gerne med 2 tunere, så jeg kan optage 2 tv kanaler samtidig.

jeg synes det er en jungle at finde rundt i, så jeg håber på noget kvalificeret hjælp fra jer alle sammen :)

Jeg kører Windows Vista Home Premium 64-bit, på en Intel Core2Duo E6600 Conroe.
Jeg har TDC kabel tv gennem antenneforeningen.

Jeg har ikke lagt mig fast på en pris endnu, for ved ikke hvad det koster. "Modtagelsen" skal være god, og der må ikke være lag.er

Hvad kan I anbefale?

Hilsen
Flash
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:07 #1
Jeg bruger et http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=445609&searchArea=&Soegeord= sammen med Stofa kabel. Totalt problemfri opsætning og 2 tunere. Driverne skal hentes fra nettet og kortet er en smule følsomt hvis antennekablet kommer for tæt på min strømforsyning, men det er udelukkende et spørgsmål om korrekt placering. Ikke det billigste, men det fungerer til gengæld fremragende.
Avatar billede fuglen1 Novice
31. oktober 2008 - 22:59 #2
Når du modtager med Yousee så hvor ikke modtage digitalt
istedet for at modtage analog.
en løsning kunne være to af denne her
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p185_Technotrend-Budget-C-1501-inkl--CI---TT-Viewer.html

Så skulle du være sikker på en god modtagelse.
Avatar billede flash_84 Nybegynder
01. november 2008 - 00:33 #3
Tak for jeres indlæg.
Har de ikke begge digital tunere indbygget? Det synes jeg da at jeg kan læse.

Hilsen
Flash
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. november 2008 - 09:10 #4
Mit kan i hvert fald digital freeview hvilket jeg dog ikke har fået afprøvet.
Avatar billede fuglen1 Novice
01. november 2008 - 09:53 #5
Det Hottapole linker til er med dvb-t tuner og det kan du bruge sammen med Yousee.
Yousee bruger dvb-c

Der er nogle antenneforeninger der sender dvb-t, men ellers så er det dvb-c
dvb-t bruges til modtagelse via almindelig antenne.