Avatar billede cholm Nybegynder
30. oktober 2008 - 11:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan En Time Caspule sættes trådløst til eksisterende netværk

Hej alle,

Jeg har en Linksys trådløs router til mit netværk. Nu vil jeg købe en Time Capsule til backup men af praktisk årsager skal den stå i et andet rum end min router.

Jeg har derfor ikke mulighed for at tilslutte Time Capsule til routeren med et kabel, men ønsker i stedet at kunne tilslutte den trådløst til routeren.

Kan man det?

/cholm
Avatar billede aeblenet Nybegynder
30. oktober 2008 - 11:31 #1
Ja da.
-det er det smarte ved den . . .
Avatar billede aeblenet Nybegynder
30. oktober 2008 - 11:31 #2
-men det går hurtigere med et kabel . . .
Avatar billede cholm Nybegynder
30. oktober 2008 - 11:59 #3
Jeg skal lige være sikker på jeg forstår det korrekt :-) Jeg er med på, at min iMac og mine PC ´ere kan tilgå Time Capsule, men du siger altså, at Time Capsule kan kobles trådløst til routeren således jeg kun behøver en strømtilslutning til Time Capsule?

/cholm
Avatar billede aeblenet Nybegynder
30. oktober 2008 - 12:13 #4
Jep.
-den er dog ikke så stor at du ubegrænset kan back-uppe med jævne mellemrum uden at skulle slette nogle af de ældste filer.

Men hvorfor ikke bare købe en Mac-mini til de samme penge ???
Avatar billede cholm Nybegynder
30. oktober 2008 - 12:47 #5
Takker ! Jeg vil meget gerne høre mere om Mac-mini og hvad den kan ift. Time Capsule, hvis du vil sætte lidt ord på.
Avatar billede kox Nybegynder
31. oktober 2008 - 22:18 #6
Du kunne jo også bare hive din Linksys router. Time capsule har 300MBps N-router indbygget.
Eller er der noget jeg har misset?
Avatar billede cholm Nybegynder
01. november 2008 - 08:40 #7
kox >>> Jeg ville gerne placere min Time Capsule et separat sted i en brandsikker boks, og derfor var det super hvis den kun lige skulle have strøm.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. november 2008 - 09:15 #8
Programmet Time Machine fra det nye styresystem er precis lige så godt som Time Capsuel.
-det følger med de nye Mac-mini.

Og så har du samtidig en maskine . . . til f.eks surf via TV eller mail eller hvad du nu ville ønkse dig . . .
En Mac-mini er desuden mere værd brugt!
Avatar billede kox Nybegynder
20. november 2008 - 13:56 #9
Jeg må give dig ret. Jeg købte en 1,83GHz Intel core 2 Mac Mini lettere brugt og for hjem og satte en 7200rpm 200GB harddisk og installerede OS X Leopard på den og har partioneret den i 2 lige store dele. En til OSX og en til backup fra min MacBook (og kærestens når hun køber en). Bortset fra at netforbindelsen ud af huset forsvinder når jeg laver backup af min MacBook med Time Machine og kræver genstart af routeren og begge Mac, så har det virket fra begyndelsen... Men kun når jeg har min Brother netværksmultiprinter på nettet trådløst, har der været bøvl... Måske noget med at helle nettet bliver "trukket" ned på 11MBps (B) af printeren og der ikke er overskud af trådløs kapacitet? Time Machine gør dog sit færdigt.
Nu er Routeren, en standard Linksys, sat til kun at acceptere 54MBps forbindelser og printeren er tilsluttet routeren med netkabel og nu spiller det. MAX.
Jeg laver kun backup af dokumenter og billeder som ikke kan genskabes og har sat Time Machine til kun at tage backup 2 gange i døgnet.
Jeg glæder mig bare til jeg får investeret i en 300MBps router :-) Og tænker også måske at sætte en ekstern Harddisk til Mini'en og lade Time Machine i den lave backup af backup'en fra min MacBook til USB-disken (eller firewire).

Tak for tippet:-) Alt for lækkert med en ekstra computer, som også bruges som DVD-afspiller og musikafspiller via stereoen. Og fed og simpel remote uden dikkedarer.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. november 2008 - 00:10 #10
Thats wy we LOVE Mac . . .