Avatar billede garfi Nybegynder
31. oktober 2008 - 14:53 Der er 2 kommentarer

Java og linux + com porte

Hey

jeg er ved at blive idiot, prøver at få en java applikation til at snakke med min com port jeg ved det virker under windows xp, men kan ikke gennemskue det i linux ubuntu. Havde samme fejl under xp men der skulle jeg blot tilføje en win32.dll fil og så virkede det, men kan simpelthen ikke gennemskue det i ubuntu.

kode i java: og ved at /dev/ttyUSB0 virker da jeg har brugt den i terminalen

    public RCXport() throws NoSuchPortException, TooManyListenersException{
        Server.createReal("/dev/ttyUSB0");
        Server.getServer().attachClient(this);
    }

fejlen:

Exception in thread "main" javax.comm.NoSuchPortException
        at javax.comm.CommPortIdentifier.getPortIdentifier(CommPortIdentifier.java:105)
        at Communication.ServerSocket.<init>(ServerSocket.java:43)
        at Communication.Server.<init>(Server.java:31)
        at Communication.Server.createReal(Server.java:40)
        at Communication.RCXport.<init>(RCXport.java:26)
        at Protocol.Linklayer.<init>(Linklayer.java:29)
        at rcxtest.GUI.<init>(GUI.java:22)
        at rcxtest.Main.main(Main.java:24)
Java Result: 1

har tilføjet comm.jar filen

please hjælp
Avatar billede rosgaard Nybegynder
04. november 2008 - 11:22 #1
hej, jeg kan huske jeg også havde problemer med at få det til at virke i linux, mener jeg havde glemt de her to filer.

cp rxtx-bins.1/1.4/i386-pc-linux/libParallel.so /usr/java/j2sdk1.4.0/jre/lib/i386/
cp rxtx-bins.1/1.4/i386-pc-linux/libSerial.so /usr/java/j2sdk1.4.0/jre/lib/i386/

http://www.agaveblue.org/howtos/Comm_How-To.shtml

Er dog ikke sikker på det er det, lidt et gæt :)
Avatar billede garfi Nybegynder
04. november 2008 - 13:45 #2
tak prøver når jeg kommer hjem