Avatar billede fitty Nybegynder
01. november 2008 - 17:01 Der er 2 kommentarer

Kan ikke finde mit trådløse netværk?

Hej allesammen.

Jeg har en bærbar computere som tidligere har kørt windows, men hvor jeg nu istedet har bestemt at prøve med linux. Jeg har valgt mandrake. Det ser jo meget godt ud sådan designmæssigt, men jeg kan ikke få mit trådløse netværk til at virke.

Jeg har kørt den guide igennem til automatisk at skabe forbindelse men efter at jeg har valgt hvilket netkort jeg vil bruge så skriver den "Wireless

Please select your network"

Og så ståer der eller ingen netværk at vælge imellem. Hvad kand er være galt og hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede ejldk Nybegynder
01. november 2008 - 17:50 #1
det kan være fordi at der ikke findes linux-drivere til dit netkort...
Avatar billede JoeX2 Praktikant
01. november 2008 - 18:48 #2
Ja. Lad os starte med at finde ud af om dit netkort er understøttet.

Kan jeg få dig til at hvad der er får et trådløst netkort du vil bruge. Hvis du ikke ved det, så prøv at skrive hvad det er for en computer du har, og hvor gammel den ca. er.

Jeg vil også gerne vide hvilken version af mandriva du har installeret.