Avatar billede webbygger Nybegynder
01. november 2008 - 21:48 Der er 6 kommentarer

Modul problem til Joomla

Hej,

Jeg har prøvet at stille spørgsmålet på Joomla.org, men der var ingen hjælp at hentet, så jeg håber det lykkes her!

Jeg bruger mod_fb_latest på min site, men der er et problem med linket som den generere.
I linket indsætter den flere steder amp; som der kan ses på linket
http://www.lystfiskerens.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=115&func=view&catid=7&id=472#485

På det link forsvinder mit logo, hvorfor ved jeg ikke - mod_fb_latest script hvor linket bliver generer ser sådan ud:

/**
* Creates a link to a specific post on the board
*/
function fblatest_makesubjectlink( $post, $text, $componentname, $menuitemid )
{
$url = 'index.php?option='.$componentname.'&Itemid='.$menuitemid.'&func=view&catid='.$post->catid.'&id='.$post->id;
if (function_exists( 'sefRelToAbs' ))
$url = sefRelToAbs( $url );

// Anchor part of url isn't included until after SEF conversion
return '<a href="'.$url.'#'.$post->id.'">'.$text.'</a>';
}

/**
* Creates a link to a specific CB user profile
*/
function fblatest_makenamelink( $userid, $name )
{
if ($userid > 0) {
$url = "index.php?option=com_comprofiler&amp;task=userProfile&amp;user=".$userid;
if (function_exists( 'sefRelToAbs' ))
$url = sefRelToAbs( $url );
return "<a href=\"$url\">$name</a>";
}
return $name;}
}

Linket som fireboard generere er uden amp; og der vises mit logo som det skal - se evt. på dette link
http://www.lystfiskerens.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=115&func=view&catid=7&id=472#485

Mvh Per Sørensen
Avatar billede zips Juniormester
02. november 2008 - 07:52 #1
Er det ikke en fejl at der mangler &amp; i $url = 'index.php?option.....

Et link skal være med &amp; men &amp; skal ikke føres med op i adresse liniene, dvs. at et link kunne se sådan her ud.
<a href="http://www.enside.dk/index.php&amp;id=5">-Fransk bøger</a>
men ved klik på dette skal det se sådan ud http://www.enside.dk/index.php&id=5

Burde det ikke være sådan her i dit script.

/**
    * Creates a link to a specific post on the board
    */
    function fblatest_makesubjectlink( $post, $text, $componentname, $menuitemid )
    {
$url = 'index.php?option='.$componentname.'&amp;Itemid='.$menuitemid.'&amp;func=view&amp;catid='.$post->catid.'&amp;id='.$post->id;
        if (function_exists( 'sefRelToAbs' ))
          $url = sefRelToAbs( $url );

        // Anchor part of url isn't included until after SEF conversion
        return '<a href="'.$url.'#'.$post->id.'">'.$text.'</a>';
    }

    /**
    * Creates a link to a specific CB user profile
    */
    function fblatest_makenamelink( $userid, $name )
    {
        if ($userid > 0) {
          $url = "index.php?option=com_comprofiler&amp;task=userProfile&amp;user=".$userid;
          if (function_exists( 'sefRelToAbs' ))
              $url = sefRelToAbs( $url );
            return "<a href=\"$url\">$name</a>";
        }
        return $name;}
}
Avatar billede webbygger Nybegynder
02. november 2008 - 10:39 #2
Hej zips

Når jeg indsætter dit script sker der ingen ændringerne, linket der bliver generere
ser sådan http://www.lystfiskerens.net/index.php?option=com_fireboard&amp;Itemid=115&amp;func=view&amp;catid=10&amp;id=506&amp;limit=6&amp;limitstart=12#522 og der bliver mit logo ikke vist!
Avatar billede zips Juniormester
02. november 2008 - 10:58 #3
Dvs. at dit link som du har indsat her er kopieret fra din adressebar eller er det fra din side, blot så jeg forstå dig, for det link du har skrevet skal jo se sådan ud i siden, men må ikke stå på den måde i din adressebar.

Som din side er nu virker det jo som det skal.
Avatar billede webbygger Nybegynder
02. november 2008 - 13:03 #4
Hej zips

Linket ser sådan ud i adressebaren og når den vises er mit logo ikke med!

Så siden virker ikke som den skal!
Vist du klikker på følgende to link under Stangbygning Forum

"Daiwa Whisker tilbage"
og
"Sv:Daiwa Whisker tilbage"

Kan Du se, at logoet med på den første tråd,
men ikke på den anden tråd!
Avatar billede zips Juniormester
02. november 2008 - 13:38 #5
Hvis jeg går ind her http://www.lystfiskerens.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=115&func=showcat&catid=28
og klikker på _Daiwa Whisker tilbage_ virker det fint.

Går jeg ind her http://www.lystfiskerens.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=115&func=listcat og klikker på _Sv:Daiwa Whisker tilbage_ virker det også som det skal, så jeg kan stadig ikke se den fejl, da der er logo på alle de link jeg har trykket på :(

Men kan se du har et par javascript fejl på siden, disse to.

Fejl: ($(filter) || document).getElement is not a function
Kildefil: http://www.lystfiskerens.net/media/system/js/mootools.js
Linje: 53

Fejl: $(C).addEvent is not a function
Kildefil: http://www.lystfiskerens.net/plugins/system/yoo_effects/yoo_effects.js.php?lb=1&re=1&sl=1
Linje: 3
Avatar billede webbygger Nybegynder
02. november 2008 - 13:48 #6
Ja kan jeg godt forstå at vi snakker lidt forbi hianden - da jeg lige har fundet ud af, at fejlen ses kun når man vælger flad visning i forummet, det vises korrekt når det er trådet visning og det er default indstilling! Prøv at skifte til flad visning og se om Du så ikke får fejlen?