Avatar billede idiotbarn Nybegynder
03. november 2008 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev på den pæne måde

Hej
Det sker at der bliver sendt en del mails ud (5-8000) fra vores server. Alle mails er fra folk der har tilmeldt sig, det er muligt at framelde sig, og vi gør generelt alt hvad vi kan for ikke at blive klassificeret som spam.

Min største bekymring ligger i udsendelsen, da fx hotmail er en populær udbyder på vores liste, er vi ikke interesseret i at overhælde dem med tusindvis af mails på kort tid.

For ikke at sende én mail af gangen via et loop, sker udsendelsen via pickup directory.

Bør jeg implementere nogen Thread.Sleep's rundt omkring når jeg tilføjer dem til pickup dir eller klarer den alt hvad der skal gøres for mig? Burde jeg ellers tilføje alle mails til en kø, hvorefter de bliver sendt én for én med et delay mellem hver og er der andet man bør tænke på?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
03. november 2008 - 19:26 #1
Lige praecis Hotmail har et suveraent godt mail setup, vi sender dem gerne mange tusinde mails hvert minut, og de sluger det hele raat, ingen problem.
Til gaengaeld kan I rende ind i store problemer med TDC og Yahoo, som har nogle mail systemer der bare stinker max.
Det nemmeste er blot at I sender det til jeres egen mailserver foerst, og lader den retry indtil mails gaar igennem, og om du overloader den eller ej, er op til jer selv.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
15. februar 2009 - 16:04 #2
Hej. Glemte helt spørgsmålet. Ligger du et svar, så vil jeg lukke?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
16. februar 2009 - 09:11 #3
Haaber du fandt ud af det
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
16. februar 2009 - 11:34 #4
jeps, de blev bare sendt ud ganske almindeligt. Ligger du et svar?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
16. februar 2009 - 11:41 #5
Hmm, troede jeg at jeg havde gjort.
Det her skulle vaere et svar, hvis det ikke er saa duer det nye exp ikke her og saa snupper du bare point selv.