Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
04. november 2008 - 17:01 Der er 3 kommentarer

vhs til dvd med phillips dvd maker

Hej

Jeg kan med min phillips dvd maker,  kopiere en vhs film over på en dvd - og kan sagtens afspille denne dvd igen i maskinens dvd drev, men når jeg så sætter dvdén over i min computer, viser den ingen ting og den viser mig også at dvdén er tom - det forstår jeg ikke for der er jo en hel film på - selvom det måske ikke er det rigtige format som kan afspilles i windows mediaplayer, skulle der vel stadig forefindes en slags "mappe" når jeg klikker på dvd-drevet, men der er ingen - hvorfor det..

mvh Mike
Avatar billede thov Forsker
05. november 2008 - 11:42 #1
Har du 'lukket' DVD'en på brænderen (Finalize) ?
For har du ikke det, så kan den ikke læses på computeren. Derudover kan WMP i de nyeste udgaver, ikke afspille ret mange videoformater, så benyt hellere VLC http://www.videolan.org/
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
06. november 2008 - 09:56 #2
Hej thov

Jammen det var da bare det der skulle til, men det viste den ingenting om da filmen var færdig - men nu er den i hvertfald "finalized"  Tusind tak.....

Du skal have ddine point - så du skal lige åbne muligheden
Avatar billede thov Forsker
06. november 2008 - 16:19 #3
Ok, her er et svar :-)

Det er det snedige ved DVD/harddisk optagere - man brænder en film, og kan afspille den igen, derudover kan der uden videre brændes mere på skiven, lige til den er fyldt.

Det er først når DVD'en skal afspilles andre steder, at den skal 'lukkes' - men det er en hemmelighed :-)