Avatar billede mcpeterc Nybegynder
04. november 2008 - 17:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

audio device on high definition audio bus

Hej

Jeg har et asus p5e-v HDMI bundkort i mit medie center. Jeg har lige installeret XP på den. Alle drivere er installeret, men i enhedshåndtering er der stadig et gult udråbstegn! ved "audio device on high definition audio bus"

Jeg har ingen lyd over min hdmi port.

Jeg har søgt lidt på nettet og funden frem til jeg skal afindstallere min lyddriver (realtek) og hente en driver på realteks hjemmeside, version R2.07. Og så installer den originale driver igen - Det hjalp ikke

Så har jeg læsr at nedenstående fix kan klare det:

http://support.microsoft.com/kb/888111

Det hjalp heller ikke!

Jeg køre med sp2, jeg prøver nu at opdater til sp3.

Nogle som har været udsat for ligende?
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
05. november 2008 - 09:29 #1
BUMP
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2008 - 11:16 #2
Der står f.eks i manualen, at "hvis du ikke bruger, Asus InstAAl wizard, så skal du som normalt starte med Chipset driveren, men efter den er installeret, så SKAL du installere Lyd, så grafik og derefter andre drivere.
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5E-V%20HDMI

Derudover så skal du lave en fuld opdatering af dit XP, via Windows update
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
05. november 2008 - 14:45 #3
Super... Det prøver jeg
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
06. november 2008 - 18:18 #4
Det virkede :) takker