Avatar billede donlup Nybegynder
05. november 2008 - 02:58 Der er 1 kommentar

Jeg har et problem med en dynamisk drop down som giver to selecte

ja jeg har denne her drop down menu som henter data fra en mysql database, og det virker som fint nok jeg er nu ved at lave en selected funktion og her kager det lidt for mig da der bliver to selected. Det skal lige siges jeg bruger java onchange til at reloade siden med et url var så kan se hvad der blev valgt før det bliver godkendt og sendt tilbage til databasen, og det er derfor der kan blive to selected.

Koden er som følger

<?php if (!(strcmp($row_rsEquipment['id'], $row_rsExercise['equipment_id']))) {echo "selected=\"selected\"";}  elseif (!(strcmp($row_rsEquipment['id'], $_GET['equipment']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>

nogen som der har en god ide?
Avatar billede donlup Nybegynder
05. november 2008 - 03:15 #1
ps den del af koden bliver loopet, og jeg ønsker ikke den orginale database værdi er grundlag for select når url var'en equipment er tilstæde. Det må være noget med en ifset men jeg kan ikke hitte ud af det :)
pps jeg har lige set hvad kl er og er gået i seng xD