Avatar billede cmon Nybegynder
05. november 2008 - 18:16 Der er 1 kommentar

Iomega harddisk "kaput"?

Hey

Jeg har/"havde" en iomega extern harddisk, som jeg ikke kan læse dataen på mere. Jeg har haft skildt den ad, og ser at der sidder en Hitachi harddisk indeni.

Mit problem startede med at da jeg sad og skulle rydde op på den, påstod den at mine filer var skrivebeskyttet, så jeg kunne ikke slette dem. Jeg prøvede at fjerne skrivebeskyttet, men lige så hurtigt som jeg fjernede det var det på igen. Det var sent om aftenen og jeg gad ikke rode mere med det der. Så slukkede for det hele og gik i seng. Næste dag sagde harddisken mærkelige lyde. Lidt alla af en 3,5" diskette som bliver læst. Og derefter kunne jeg ikke komme ind på den mere... Den tænker gevaldigt når den bliver tilsuttet computeren, men ender ud i at den bare får et drev navn som jeg ikke kan bruge til noget. Den spørger om jeg vil formattere disken, vil jeg meget nødigt vil da jeg har mange gamle dataer gemt på.

Jeg har søgt lidt på emnet herinde og fandt ud af at jeg kunne prøve at bruge PC inspector file recovery til at få mine filer igen. Men når den ellers går igang kommer der en NT_read error fejl. hvor jeg har muligheder for at ignorere afbryde eller forsøge igen.

Nogen der kan hjælpe mig med at få mine ting igen?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2008 - 07:18 #1
Måske med en live cd.  http://www.helgec.dk/livecd.html
Med den kører du uden om windows.