Avatar billede webbygger Nybegynder
09. november 2008 - 19:39 Der er 6 kommentarer

Udtræk af dato!

Hej,

Jeg er total grøn i php, men tiltrods for det har jeg prøvet at se om jeg kunne lave en løsning selv på problemet, men desværre så derfor dette spørgsmål!

Jeg bruger et modul jeg skal have hacke, så den kan vise datoen og tidspunktet - script ser sådan ud:

<?php
// no direct access
defined('_JEXEC') or die('Restricted access');

// cmslib is required for functions.jomcomment.php
if(!defined('CMSLIB_DEFINED')) {
    include_once (JPATH_SITE.DS.'components'.DS.'libraries'.DS.'cmslib'.DS.'spframework.php');
}

require_once (JPATH_SITE.DS.'components'.DS.'com_jomcomment'.DS.'functions.jomcomment.php');
require_once (JPATH_SITE.DS.'components'.DS.'com_jomcomment'.DS.'helper'.DS.'comments.helper.php');
require_once (JPATH_SITE.DS.'components'.DS.'com_content'.DS.'helpers'.DS.'route.php');

class modJomLatestHelper
{
    function getList(&$params)
    {
        global $mainframe;

        $db            =& JFactory::getDBO();
        $user        =& JFactory::getUser();
        $userId    = (int) $user->get('id');

        $count            = (int) $params->get('count', 5);
        $displayLen = (int) $params->get('displayLen', 50);
        $titleLen  = (int) $params->get('titleLen', 50);

        $query = "SELECT a.id, a.contentid, a.comment, a.name, b.title, b.sectionid, b.title,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(b.alias) THEN CONCAT_WS(':', b.id, b.alias) ELSE b.id END as slug,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(':', cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END as catslug
            FROM #__jomcomment as a , #__content as b
            INNER JOIN #__categories AS cc ON cc.id = b.catid
            INNER JOIN #__sections AS s ON s.id = b.sectionid
            WHERE a.published=1 AND b.id=a.contentid
            ORDER BY a.id DESC";
        $db->setQuery($query, 0, $count);
        $rows = $db->loadObjectList();
        $list    = array();
        $i    = 0;

        foreach($rows as $row) {
            $list[$i]->link = JRoute::_(ContentHelperRoute::getArticleRoute($row->slug, $row->catslug, $row->sectionid));

            $row->comment = jcStripBbCode($row->comment);
            $comment = modJomLatestHelper::_wrapText($row->comment, $displayLen);

            $comment = jcTransformDbText($comment);
            $comment = jcDecodeSmilies($comment);
            $list[$i]->comment = $comment;
            $list[$i]->name = jcTransformDbText(jcTextWrap($row->name, $nameLen));

            $list[$i]->title = jcTransformDbText(jcTextWrap($row->title, $titleLen));

            $i++;
        }

        return $list;
    }

    function _wrapText($text, $width = 20)
    {
        if(strlen($text) > $width)
            return (substr($text , 0, $width) . '...');
        else
            return $text;
    }

Visningen side ser såleders ud:

<?php
// no direct access
defined('_JEXEC') or die('Restricted access');
?>
<ul style="overflow: hidden" class="jomlatest<?php echo $params->get('moduleclass_sfx'); ?>">
<?php foreach ($list as $item) :  ?>
    <li class="jomlatest<?php echo $params->get('moduleclass_sfx'); ?>">
        <a href="<?php echo $item->link; ?>" class="jomlatest<?php echo $params->get('moduleclass_sfx'); ?>">
            <?php echo $item->title ?></a>
        </a>
        Kommentaret af <?php echo $item->name ?>
        <?php echo $item->dato ?>

        <?php echo ''.$row['date'].''?>
        <p><?php echo $item->comment ?></p>
    </li>
<?php endforeach; ?>
</ul>

På forhånd tak

c;") Per
Avatar billede mike2002 Nybegynder
09. november 2008 - 21:50 #1
Det er $item, der indeholder brugerens/kommentarens data - kommer fra $list i classen modJomLatestHelper. Denne række i db'en indeholder sandsynligvis et timestamp for, hvornår kommentaren er oprettet. Hvad viser $item->dato?

Er $row['date'] noget du selv har sat ind?
Avatar billede webbygger Nybegynder
09. november 2008 - 21:54 #2
UPS - disse to linie var nogen af mine forsøg:

    <?php echo $item->dato ?>

        <?php echo ''.$row['date'].''?>

Sorry!
Avatar billede webbygger Nybegynder
09. november 2008 - 22:00 #3
SÅ LYKKES DET - ved ikke hvad der gik galt, men jeg har fået det til at spille - Tak for din interesseret Mike2002
Avatar billede mike2002 Nybegynder
09. november 2008 - 22:47 #4
det var så lidt...
Avatar billede mike2002 Nybegynder
09. november 2008 - 22:47 #5
husk at lukke spørgsmålet ved selv at lægge et svar og acceptere det derefter. Hvis du vil dele løsningen med andre, er det bonus!
Avatar billede webbygger Nybegynder
09. november 2008 - 22:54 #6
Hej mike2002

Det skal jeg nok - har et tillægsspørgsmål, jeg ønsker dette timeformat d-m-Y H:i i stedet for Y-m-d H:i, ved du hvor det skal sætte ind?